אחרי סגירת בתי הכנסת: רב העיר בת ים בהנחיות לשבת

הרב אליהו בר שלום מסביר למתפללים ולדתיים כיצד עליהם לנהוג בעקבות ההחלטה לסגור את 140 בתי הכנסת בעיר

פורסם בתאריך: 19.3.20 16:54

בעקבות החלטתו של ראש עיריית בת ים, צביקה ברוט, לסגור את בתי הכנסת בעיר, הרב הראשי של בת ים, אליהו בר שלום, שולח מסר מעודד לציבור המתפללים, ומפרסם שורה של הנחיות והמלצות לציבור הדתי.



כפי שדיווחנו כאן ב"השקמה בת ים", ברוט הורה אתמול (רביעי) על סגירה מוחלטת של כל בתי הכנסת בעיר, החל ממחר בבוקר. מדובר בכ-140 בתי כנסת בכל רחבי בת ים שייסגרו למשך כארבעה שבועות, לפחות בשלב הראשון. כמו כן, ברוט הנחה את השיטור ואת הפיקוח העירוני לאכוף את הסגירה, במקרה בהם יהיו בתי כנסת שיפרו את ההוראות.

עוד לפני ההחלטה, רב העיר אליהו בר שלום התייחס לדברים ב"השקמה בת ים", ואמר כי "לסגור בתי כנסת זה צעד מאוד חריף", אך הוסיף כי "כיוון שיש לנו בתי כנסת גדולים, ורוב המתפללים הם בגילאים המבוגרים חייבים לנקוט משנה זהירות. לצערנו הציבור עוד לא הפנים את המצב. פיקוח נפש מסתובב באוויר פשוטו כמשמעו".

כעת, הרב בר שלום שולח מסרים מרגיעים ומסביר לציבור המתפללים כיצד ניתן לעבור את התקופה בה בתי הכנסת יהיו סגורים. "על פי ההוראות אין פתור מהתפילה, אלה רק מתפילה בבית הכנסת", אמר הרב בר שלום, "עד כמה שניתן לארגן מניין במדרשים של בתי ספר או בחניות של הבתים, ניתן לעשות זאת עם שמירת ההגבלות לפיהן לא יתכנסו יותר מעשה אנשים ועם שמירת שני מטרים מאדם לאדם".

 

עוד מוסיף הרב כי "ביום שבת צריך להשתדל לארגן מניינים של עשרה אנשים במרחקים של לפחות שני מטרים ובמקום פתוח, ואז גם מותר להביא ספר תורה מראש. אפילו שלא מביאים ספר תורה בשביל יחיד. אם מזג אוויר יהיה נאה יהיה אפשר לקרוא במקומות הפתוחים ושוב, עם שמירה על ההגבלות".

 

הרב בר שלום מפרסם הנחיות גם לאמצע השבוע, ואמר כי "בימי החול ניתן להצטרף למניין דרך הרדיו ברדיו קול ברמה בתדר 107.6 FM. בכל יום תשודר ברדיו תפילת שחרית בשעה 07:30, תפילת מנחה בשעה 14:15 ותפילת ערבית בשעה 20:45. המתפללים שישודרו ברדיו יתפללו במניין לפי ההלכה, ויעבירו את התפילה בשידור ישיר. מותר לענות קדיש, קדושה וברכו בזמן התפילה הזאת".



הרב בר שלום התייחס גם לקיום שיעורים תורה ואמר: "את השיעור המונים פחות מעשרה משתתפים ניתן להמשיך לקיים אותן בבתים פרטיים תוך שמירת ההגבלות. שיעורים של יותר מעשרה צריכים להתבטל לצערנו הרב. הערוצים יהיו מלאים בשיעורי תורה כמו פרשת השבוע ועוד".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות