קניון בת ים
קניון בת ים

משבר הקורונה: קניון בת ים לא ידרוש תשלום שכירות מבעלי העסקים

לאור ההחלטה לסגור את מקומות הבילוי, הנהלת הקניון מתייצבת לצד בעלי החנויות שנותרו ללא הכנסה

פורסם בתאריך: 16.3.20 18:01

בעקבות המאבק בהתפשטות ווירוס הקורונה בישראל וההוראות המחמירות של משרד הבריאות לסגור את כל מקומות הבילוי, החליטה הנהלת קניון בת ים לוותר על תשלום השכירות לבעלי החנויות בקניון שנאלצו לסגור את העסק.



החרפת הצעדים במאבק נגד הנגיף הכוללת איסור התקהלות של מעל עשרה אנשים וסגירת כל הקניונים ומקומות הבילוי, גרמה לפגיעה קשה בבעלי החנויות שנותרו ללא הכנסות וללא יכולת להתמודד עם המצב.

לאור זאת, קבוצת מרכזי הקניות ביג, שמנהלת את קניון בת ים, הודיעה היום (שני) כי היא מתייצבת לצד החנויות ובעלי העסקים במתחם, ומוותרת על תשלום השכירות.

במכתב שנשלח לכל בעלי החנויות במתחם, ציינה הקבוצה, כי הנהלת הקניון מוותרת על תשלום השכירות של חודש אפריל – מתוך אחריות שותפות והתחשבות במצב. "לאור המשך התרחשויות משבר הקורונה, רצינו שוב להזכיר כי קבוצת ביג מרכזי הקניות חרטה על דגלה כפילוסופיה מאז ומתמיד לעמוד לצד שוכריה בזמנים טובים ובעיקר בזמנים קשים. עשינו זאת בעבר בתקופות לחימה שגרמו לסגירה מוחלטת של המרכזים והחנויות, אנו עושים זאת כשיש צורך אמיתי ואנו עושים זאת גם הפעם, בהתרחשות הנוכחית סביב משבר הקורונה", נכתב במכתב לבעלי העסקים בקניון.

ההנהלה הודיעה כי דמי השכירות של חודש אפריל יבוטלו לגמרי, וישולמו רק אחוזים מהמכירות בפועל – אם יהיו כאלה.

 

כמו כן, קבוצת ביג התייחסה לדמי הניהול אשר מהווים סכום שאינו מבוטל בתחמי קניון וציינה, כי "דמי הניהול ישולמו על פי החלק היחסי בלבד של ימי העבודה שיתאפשרו בחודש אפריל על פי הנחיות הראשויות ועל פי פתיחת החנויות בפועל".

המחווה של הנהלת הקבוצה מוערכת בסכומים של מאות אלפי שקלים  – צעד שאינו מובן מאליו בימים אלה, כאשר בעלי העסקים ומרכזי הקניות מצויים באי וודאות מוחלט, ואין כל הערכת זמן להמשך המצב.



כזכור, לפני שלושה ימים הודיעה חברת קבוצת האופנה פוקס כי תקפיא את תשלומי דמי השכירות והניהול שהיא משלמת לחברות הקניונים והמרכזים המסחריים עבור כ-700 חנויות הקבוצה בישראל, נוכח העובדה כי ברוב מרכזי הקניות והקניונים לא בוצעו הקלות בדמי השכירות.

פוקס הינה קמעונאית האופנה הגדולה ביותר בשוק הישראלי המפעילה כ-15 רשתות שונות עם מאות חנויות בכל מרכז מסחרי בארץ.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות