מונית שירות
צילום אילוסטרציה

בקרוב: קווי מוניות שירות חדשים בבת ים גם בשבת

חברת המוצעה ממרצ, קטי פיאסצקי, בירכה על הצטרפותו של השירות החדש בתחום התבורה הציבורית, שאמור לתת מענה נרחב יותר - גם בשבתות ובחגים

פורסם בתאריך: 16.3.20 11:36

חברת מטרו קו, שזכתה במכרז משרד התחבורה, תפעיל קווי מוניות שירות חדשים של בחולון, בת ים וראשון לציון. קווים יפעלו גם במהלך סופי השבוע והחגים.

האשכול החדש יכלול בתוכו שמונה קווי מוניות שירות שבשיאם ישרתו כ-15 אלף נוסעים. קווי האשכול ייצרו חיבור בין ראשון לציון, חולון ובת ים. מדובר בהגדלת שירות המוניות הישירות הפועלות כבר היום בראשון לציון.

מטרו קו, המשתייכת לקבוצת שאשא ומטיילי בר, תחל להפעיל את האשכול במהלך שתי פעימות, כאשר הראשונה שבהן תתבצע ב-3 במאי.

קווי מוניות השירות יפעלו במהלך ימות השבוע בין השעות 06:00 בבוקר עד 01:00 בלילה. כמו כן, יופעל השירות גם במהלך סופי השבוע והחגים במתכונת מצומצמת.

מטרו קו עתידה להפעיל את האשכול החדש באמצעות 60 מוניות שירות אשר יצוידו בשקעי USB, אינטרנט אלחוטי, מושבים מרווחים וזמינות גבוהה של רכבים. בנוסף, יוכלו הנוסעים לשלם עבור הנסיעה במוניות השירות במהלך ימות השבוע באמצעות כרטיס הרב קו ובאמצעות כרטיס אשראי.

מחיר הנסיעה במוניות השירות במהלך ימות השבוע יהיה 6.8 שקלים, בשעות הלילה יהיה מחיר הנסיעה 8.5 שקלים ובסופי השבוע – 10.2 שקלים. כמו כן, משתמשי הרב קו בקווי השירות יהיו זכאים להטבות הנהוגות היום בתחבורה הציבורית, לרבות בשעות הלילה, אך לא בשבתות ובחגים.



בכך תחל לפעול למעשה תחבורה ציבורית בשבת. כזכור, לפני כשלושה חודשים הגישה חברת המועצה מהקואליציה קטי פיאסצקי הצעה לסדר בה ביקשה לצרף את בת ים למיזם התחבורה הציבורית בשבת, במתווה הפועל בהצלחה בערים אחרות בגוש דן, בהן תל אביב, רמת גן וגבעתיים. הצעתה של פיאסצקי לא אושרה להעלות לדיון, וחבריה לקואליציה דחו את האפשרות שחברי מועצת העיר כולה יצביעו על כך.

פיאסצקי התייחסה לבשורה אודות מוניות השירות ואמרה: "אני נאבקת על תחבורה ציבורית בסופי השבוע כבר שנים רבות. אני שמחה על כך שתושבי בת ים יזכו לצאת מהעיר בסופי השבוע במחיר נורמלי. אני כולי תקווה שלמרות העדר ממשלה, הדברים יצאו אל הפועל כמתוכנן".

מערכת "השקמה בת ים" פנתה למשרד התחבורה כדי להבין האם לרשות המקומיות תהיה הסמכות לבטל את פעילות המיניבוסים בשבת או במילים אחרות: האם עיריית בת ים תוכל לבטל את הנסיעות בשבת, אם תרצה בכך.

מהרשות הארצית לתחבורה ציבורית נמסר כי "רישיון הפעלת מוניות השירות מאפשר לזוכים במכרז ההפעלה להחליט האם יפעילו את קווי השירות בכל ימות השבוע.
כפי שפורסם בכלל המכרזים, ניתן יהיה להשתמש בכרטיס הרב-קו בימות השבוע בסבסוד משרד התחבורה. בימי שבת המשרד לא יסבסד את הנסיעות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. הודיה

    שעלינו ארצה בשנת 64' היו מוניות שרות, אבא שלי עבד מאוד קשה במשך השבוע וביזכות המוניות יכולנו לנסוע לבקר את סבתי ביום שבת. עכשיו אני אם חד הורית ללא רכב כלואה בבת ים עם הבת שלי. תודה על כל המאמצים שנעשו כדי לאפשר גם לנו להנות בשבתות.

  2. יהודי גאה

    בגלל מייזמים כאלו המצב במדינה ובעולם כולו נראה כמו שהוא נראה. מי שיהודי שיזכור: מי שישמור את השבת השבת תשמור עליו, ומי שחלילה להפך, יזלזל בשבת ויחלל אותה – השבת תפגע בו בעצמה! הסוף קרוב (כבר כולם יודעים, רואים ומרגישים) זה הזמן לעשות תשובה ולחזור לאבא שבשמיים, בכל יהודי ויהודייה יש ניצוץ רק צריך להדליק אותו שוב ושוב! "שמור את יום השבת לקדשו"

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות