קורונה
צילום: דוברות מד"א

הנחייה לצמצם את מנייני התפילה בבת ים ל-50 איש

הנחיות חדשות בבת ים בעקבות התפשטות הנגיף

פורסם בתאריך: 12.3.20 12:19

בעקבות התפשטות הקורונה, יצאה הנחייה חדשה לצמצום מספר המתפללים בבתי הכנסת בבת ים ולערוך מנייני תפילה עם לא יותר מ-50 איש.

ראש העירייה צביקה ברוט הוציא הבוקר (חמישי) הנחיה לצמצם את מספר המתפללים בבתי הכנסת בעיר לעד 50 איש, ובנוסף חתם על שורת הנחיות, ביניהן קריאה לאנשים מבוגרים שלא לצאת לבתי הכנסת, זאת לאחר שקיים הערכת מצב והתייעצות עם גורמי המקצוע במשרד הבריאות ועם הרב הראשי.



לפי ההנחיות החדשות, החל מהיום אין להתפלל בקבוצות שמעל 50 איש, אין לנשק ספרי תורה, סידורים ומזוזות, ויש להתפלל במרחק גדול מהרגיל אחד מהשני, ולא ללחוץ ידיים בשום מצב. בנוסף הונחו אנשים מבוגרים להישאר ולהתפלל בבית ולרחוץ היטב ידיים בסבון ומים.

ההנחיות התקבלו לאחר התייעצות עם הרב הראשי של בת ים אליהו בר שלום, הרב הראשי לקהילות אשכנז יעקב רוז׳ה, סגן ראש העירייה אורי בוסקילה, המשנה לראש העירייה רפאל ברנז, ויו״ר המועצה הדתית בנימין אלחרר.

 

לדברי ברוט, "למרות שמדובר בהוראות שמשבשות את שגרת החיים, הן נועדו לשמור על החיים עצמם. חובה על כולנו לקיים את ההוראות הללו, שהן הוראות מצילות חיים. בתי הכנסת עלולים להיות מסוכנים מאד להפצת וירוס הקורונה בפרט לאנשים מבוגרים, ולכן אנחנו מבקשים מהציבור שיתוף פעולה מלא. אין סיבה לבהלה, אבל צריך הרבה סבלנות ושיתוף פעולה כדי להגן על חיי התושבים שלנו – בפרט המבוגרים היקרים שבהם. אנו ערוכים לכל תרחיש, ונדע לתת מענה לכל צורך".

ברוט הוסיף כי רבני הקהילות והגבאים בבתי הכנסת מחויבים לוודא את העמידה בכללים החדשים, וכי בתיאום עם הרבנים – צוותי השיטור והפיקוח של העיריה יסייעו באכיפת ההוראות החדשות. "אנחנו ערוכים לסייע לכל תושב שיזדקק לכך״ אמר ראש העירייה, ״וכל מי שזקוק לסיוע מוזמן להתקשר למוקד העירוני 107, הפועל 24 שעות ביממה".



במקביל, הוקם בעירייה מערך מתנדבים שיוכל לסייע במענה לאנשים הנמצאים בבידוד, יצירת קשר עם אוכלוסיית התושבים הקשישים בעיר, משלוחי מזון או תרופות וכדומה. להצטרפות למאגר המתנדבים ניתן להיכנס לקבוצת הווטסאפ בלינק כאן.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות