מד"א קורונה
צילום: באדיבות מד"א

חוסר אחריות: פייק ניוז על קורונה בבת ים הופץ ברשת

תושבי בת ים יכולים להיות רגועים בשלב זה: החולה ה-35 לא ביקר במקומות ובעסקים בבת ים. בעל הפיצרייה שהוזכר בהודעה הכוזבת: "המקום התרוקן. אנשים בטירוף והודעה כזו יכולה ממש למוטט עסק"

פורסם בתאריך: 10.3.20 17:03

לפני זמן קצר הופצה הודעה כוזבת כאילו מטעם משרד הבריאות לפיה חולה קורונה שהה בעסקים מקומיים בבת ים, ביניהם הקניון והפיצרייה פיצה שמש, המוכרת בעיר.



ואולם, לאחר בדיקת "השקמה בת ים" מתברר כי לא מדובר בהודעה מטעם משרד הבריאות אלא בהודעה שקרית שזרעה בהלה בקרב תושבים מבת ים וגרמה לנזק לבעלי העסקים.

לפיכך, לפחות בשלב זה תושבי בת ים יכולים להמשיך כרגיל ולא חלה עליהם חובת בידוד אם ביקרו במקומות שצוינו בהודעה הכוזבת המתייחסת לחולה מספר 35 שאותר בישראל.

גיא שמש, הבעלים של פיצה שמש שהוזכרה בהודעה השקרית, סיפר ל"השקמה בת ים": "הנזק הוא אדיר. אני לא יודע מה לעשות. מהרגע שההודעה הזו יצאה קיבלנו מאות שיחות מלקוחות ואימהות של העובדים שהיו היסטריות ודרשו מהם לחזור מיד הביתה".

פיצה שמש ריקה מאדם לאחר הפצת ההודעה הכוזבת

שמש הוסיף כי את ההודעה השקרית קיבל ממספר גורמים, לאחר שהופצה ברשתות החברתיות. "התקשרתי מיד למשרד הבריאות כדי להבין אם זה נכון", הוא מספר, "אחרי יותר משעה של המתנה הם הודיעו לי שזה לא נכון. את השיחה המוקלטת העברתי ברשתות החברתיות לכל מי שרק אפשר כדי שאנשים יבינו שאין שום סכנה, אבל זה לא עוזר. אנשים בהיסטריה מוחלטת, מדברים איתנו מהצד השני של הכביש ולא מתקרבים לפיצרייה. אין אף אחד בפיצרייה וקיבלנו הודעות ביטול על הזמנות לערב. אני שוקל לסגור את המקום עד מחר, כי כבר אין טעם להשאיר עובד בלי עבודה".

יש לך מושג למה שמישהו יפיץ הודעה דווקא עליכם?

"לא, אבל אני רק יכול לומר שאני לא מאחל לאף בעל עסק דבר כזה. זה נזק כלכלי אדיר מה שקרה לנו. אנשים בטירוף והודעה כזו יכולה ממש למוטט עסק. פשוט ככה. אני מקווה שזה יירגע בימים הקרובים ואני קורא לכל הלקוחות שלנו להגיע בלי חשש".

 



אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ארתור חרוב

    איזה אנשים זוועה, זה לא מצחיק בכלל, גועל נפש למה לעשות דבר כזה

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות