הגדר החדשה בטיילת בת ים
צילום: מורן בן זכאי

בעקבות הביקורת החריפה על הגדר בטיילת – העבודות הופסקו

לאחר הפרסום ב"השקמה בת ים", בכירים בעירייה נגד הגדר החדשה: "מסתירה את הנכס היחיד של העיר – הים"

פורסם בתאריך: 9.3.20 14:55

הגדר החדשה שהותקנה לאורך טיילת בת ים מעוררת סערה רבה בקרב התושבים וגם בקרב בכירים בעירייה. לטענתם, הגדר גבוהה מדי ומסתירה את הנוף: "היא מכערת את כל הטיילת ומסתירה את הנכס היחיד של העיר הזאת – הים". כעת, מתברר שניתנה הוראה לעצור את העבודות הגדר באמצע.



העבודות להתקנת הגדר לאורך כל הטיילת החלו לפני כשלושה שבועות, ועד כה הותקנה גדר רק בחלקה הצפוני של הטיילת. כבר בתחילת העבודות להצבת הגדר החלו להישמע תלונות מצד תושבים ומטיילים, כפי שפורסם כאן ב"השקמה בת ים", וכעת מתברר שהביקורת נגד הגדר רק הולכת ומתגברת, גם בקרב חברי מועצת העיר.

ביממה אחרונה נשמעים קולות ביקורת קשים נגד החלטת הנהלת העיר להחליף את הגדר החלודה בטיילת בת ים, בגדר גבוהה ודומיננטית בהרבה, שלטענת רבים "הרסה את טיילת בת ים".

הגדר הישנה, שסיפקה הפרדה בין שטח הטיילת לבין הצוק לאורך כל הטיילת, הוחלפה בגדר גבוהה ובולטת, שאינה משתלבת בנוף. על פי גורמים המעורים בנושא, הגדר החדשה יצרה משבר בהנהלת העירייה, כשבכירים התנגדו להצבתה מחשש שתכער את הטיילת ותסתיר את קו הים, אולם למרות זאת ניתנה ההוראה להציבה.

כך נראית הגדר החדשה בטיילת:

הביקורת, אינה רק על גובה הגדר, שאמורה להיות בטיחותית יותר מקודמתה, אלא על המיקום שנבחר להציבה. "אם היו מציבים את הגדר בקו החול ולא בצמוד לשביל הטיילת, היא גם הייתה בטיחותית יותר וגם לא הייתה מסתירה את הנוף", אמר בכיר בעירייה ל"השקמה בת ים".

בשל המחלוקת, העבודות על הגדר נעצרו וכל חלקי הברזל של הגדר מונחים בערמות בצידי הטיילת. העובדים שאחראים להתקנת הגדר, מספרים כי התבקשו לעצור את העבודות. "אנחנו לא ממשיכים לעבוד, ומחכים לקבל הוראה. כרגע אמרו לנו לעצור", אמר אחד העובדים והוסיף כי, "אנשים המבקרים בטיילת זועמים ואנחנו רק רוצים להזכיר להם – אל תהרגו את השליח. אנחנו רק ממלאים אחר הוראות".

עבודות הגדר החדשה בטיילת

העבודות נעצרו באמצע – כך זה נראה עכשיו. צילום: מורן בן זכאי

 

חבר המועצה שמעון ועקנין גם הביע את מורת רוחו מהגדר החדשה. "יוסי בכר והנהלת העיר הקודמת הפכו את טיילת בת ים לאחת הטיילות היפות בארץ. וכעת, מקומות הישיבה והשכיבה מול הנוף עוצר הנשימה של הים נהרסו בן רגע, כשהגדר הקודמת הוחלפה בגדר שמזכירה כלא", אמר ועקנין.

"תושבים רבים פנו אליי ביממה האחרונה בזעם רב. יש לנו קו ים ורקיע מיוחד, שלא דומה לאף עיר אחרת, כי בגלל הפרשי הגבהים בין הטיילת לקו הים הנוף נראה לרחוק. וכעת התושבים נאלצים לוותר עליו", אמר ועקנין והוסיף, "לא ברור מי לקח את ההחלטה השגויה הזאת אבל אני אלחם להחזרת היופי לטיילת בת ים".



מעיריית בת ים נמסר בתגובה: "הגדר הישנה והמסוכנת שהייתה במקום במשך שנים, מוחלפת בימים אלה בגדר חדשה. הקבלן המבצע הציב במקום גדר שונה שאינה מותאמת למקום, וכבר לפני כמה ימים הורתה הנהלת העיר לקבלן להחליף את הגדר באחרת, המותאמת לנוף הטיילת. החלפה זו תבוצע בתוך זמן קצר.

"במקביל, בעקבות מותו של ילד תושב העיר בקיץ האחרון, שנבע מהזנחה רבת שנים של תחום הבטיחות, הורה ראש העירייה לראשונה לשכור יועץ בטיחות אשר  ייקבע היכן יש להוסיף גדרות ביטחון כדי לשמור על חיי התושבים. גם במקומות אלו יוצבו גדרות המותאמות לנוף כבר בשבועות הקרובים".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ליאור בטיחות

    חובה על פי בעבודה חוק לגדר או לשים מעקה כאשר יש הפרש נפילה של 2 מטרים למניעת פציעה של עובדים. נושא בטיחות חשוב מעיין כמוהו ולכן נושא האסטטיקה חשוב אבל בטיחות גובר מעל הכל. ולכן יועץ בטיחות בתחום נתן חוות דעת מקצועית וצריך לאכוף אותה בשילוב נושא אסטטיקה אבל אסור לוותר על גידור

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות