מוצרים

התפשטות הקורונה: זינוק במחירי החיטוי ובקניית מוצרי מזון

הסתערות על המרכולים ואגירת מוצרי מזון יבשים, ג׳ל לחיטוי ומסכות לפנים: בצל המשבר הכלכלי יש גם מי שמרוויחים מהבהלה הגדולה

פורסם בתאריך: 6.3.20 09:03

התפשטות הקורונה מעסיקה את כולנו. ענף התיירות סופג מכה קשה, טיסות וכנסים בוטלו, מופעים, משחקי כדורגל ועובדים רבים נשלחו לבידוד. תחרות האירוויזיון והאולימפיאדה שאמורה להיערך השנה בטוקיו נמצאות בסכנת ביטול, ועסקים רבים המבוססים על סחורה שמגיעה מסין נפגעו אנושות אבל יש גם מרוויחים מבהלת הקורונה.

מחסור בג׳ל החיטוי בבת ים

הצרכנים אוגרים אותו, הרשתות במחסור והיצרנים מצליחים לעמוד בביקוש לג'ל האלכוהולי שנחטף מהמדפים בכל הסופרים ורשתות הפארם בעיר. "לא נשאר כלום. מזמן כבר נגמר לנו כל המלאי", אמרו ל"השקמה בת ים" בסניף סופר פארם בקניון בת ים. גם בטיילת בת ים קשה היה להשיג את ג׳ל החיטוי, וגם בסניף AM:PM בטיילת בת ים הודיעו: "אין לנו את הג׳ל ואנחנו לא יודעים מתי נקבל. זה תלוי בספק".

את הבקבוקים הגדולים קשה מאוד עד בלתי אפשרי להשיג בימים אלה, אבל ישנם מקומות בודדים בעיר בהם ניתן למצוא את הבקבוקונים הקטנים. אלא שבעקבות הביקוש המחיר קפץ ב-270 אחוז. לפני בהלת הקורונה, מחירו של בקבוקון קטן של ג׳ל אלכוהולי עם מתלה לתיק עמד על 6.90 שקל, היום המחיר עומד על 25.90 לאותו המוצר בדיוק. רשתות הפארם מעידות על ביקוש עצום לג׳ל החיטוי, לצד מסכות הפנים, הכפפות ומחטאי משטחים.

לא ברור עד כמה זה יעיל. טרם נבדקה עמידות נגיף קורונה למוצרים, אולם ארגון הבריאות העולמי ממליץ להשתמש באלכוהול ג'ל, והמרכז לבקרת מחלות בארצות הברית ממליץ על אלכוהול 70 אחוז, שהוכיחו את יעילותם בהתמודדות עם שפעת החזירים.

מסתערים על מוצרי המזון

לצד הביקוש לחומרי החיטוי, התושבים מדווחים על עלייה דרמטית בקניית מוצרים יבשים. ביום רביעי, עם התפרצות המגפה, דווח על יותר מ-50 אלף אזרחים שנמצאים בבידוד בביתם. המספר רק ילך ויגדל. לזאת יש להוסיף את העובדה שאירועים המוניים בוטלו בהנחיית משרד הבריאות ויותר ויותר אזרחים מעדיפים לנקוט במשנה זהירות ולהישאר בבית. התוצאה: עלייה דרמטית בקניות מוצרי מזון, בפרט יבשים ובעלי חיי מדף ארוכים.



"בתקופה הזאת בשנה אנחנו נוהגים לראות רכישות של אוזני המן, יין וממתקי למשלוחי המנות, אך באופן מפתיע בכל סל קניות יש כמות גדולה של מוצרי מזון יבשים כמו אורז, פסטה, פתיתים ושימורים וכמובן הרבה שישיות של מים״ אמרה מיטל אליהו, קופאית בסופר השכונתי, שמוסיפה: "לדעתי זה מוגזם. אנשים אוגרים מזון כאילו הם נערכים למלחמה".

מי שלא חושבת שמדובר בהגזמה היא בתי לוין, חברת מערכת עיתוני ואתרי השקמה ואם לשלושה מתבגרים. "בשבוע האחרון קניתי אורז בכמויות, בשר קפוא, שימורים, פסטה והרבה קמח ושמרים יבשים כדי שאוכל גם לאפות לחם אם צריך", מספרת לוין, "אני לא רוצה לקחת את הסיכון כאם לשלושה ילדים שאוהבים לאכול, ברוך השם. צריך להיות ערוכים לכל תרחיש. כבר בימים האלה אנחנו פחות מבלים בחוץ ויותר נשארים בבית, בעקבות כל האזהרות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות