עבודות לשיקום טיילת בת ים
צילום: מורן בן זכאי

אחרי הקריסה: החלו עבודות לשיקום הטיילת בחלק הדרומי I צפו:

לאחר שקרסה בחלקה הדרומי החלו העבודות לחיזוק הטיילת בבת ים, הכוללות בניית חומה. המטרה: "חיזוק לעשרות שנים"

פורסם בתאריך: 5.3.20 15:30

יותר מחצי שנה לאחר קריסת הטיילת בחלקה הדרומי, כעת החלו העבודות לפירוק הטיילת התחתונה ובנייתה מחדש. המטרה: להכשיר את הטיילת עד לפתיחת עונת הרחצה.

כפי שפורסם כאן ב"השקמה בת ים", בעקבות מזג האוויר בחורף שעבר קרסה הטיילת בחלקה הדרומי, ונוצר בולען במתחם של מסעדת סטלה ביץ' הוותיקה. החורף האחרון, שהיה קשה וגשום במיוחד, לא היטיב עם מצבה של טיילת. הגשמים הרבים חלחלו בין הסלעים, וגם הפתרונות הזמניים, ביניהם מילוי הבורות בחול או יציקות בטון שבעיקר סיפקו מראה יפה ואחיד – לא עזרו לחיזוקה.

צפו בעבודות:

בימים האחרונים החומה שעמדה בסכנת קריסה, לצד רצפת הסלעים שנפערה בחורף האחרון, פורקו על ידי קבלן ששכרה עיריית בת ים, כאשר כבר בקרוב תיבנה מחדש חומת בטון שאמורה לתת מענה לבעיה. "בשונה ממה שהיה קודם, אנחנו לא רק יוצקים בטון, אנחנו בונים חומה חדשה עם קלונסאות, שתפקידן לתמוך את הקרקע בזמן החפירות", אמר הקבלן של חברת אלגבסי הנדסה הפועל במקום. הוא הוסיף כי "לא מדובר בדבר חריג, כך היו בונים פעם בכל ערי החוף בארץ. גם בתל אביב והרצליה. העבודות הנוכחיות חדשניות יותר ויספקו חיזוק לעשרות שנים".

יוני עזרא, הבעלים של הסטלה ביץ׳, אמר ל"השקמה בת ים" לאחר קריסת הטיילת: "הכל עומד לקרוס פה, יש פה נזקים חמורים. במזל איש לא ישב שם. זה יכול היה להיגמר באסון".

אולם בימים אלה הוא נשמע אחרת: "אני שמח לראות שהעירייה פועלת כדי לבטח את כל התושבים. אחרי שנים בהן ניסו להשים פלסטר על הבעיה, הגיע הזמן לפרק הכל ולבנות חומה חזקה ובטיחותית עם קלונסאות. בקיץ הקרוב תושבי בת ים ידעו שהם בטוחים כשהם מבקרים בטיילת".

העבודות לשיקום הטיילת בבת ים

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות