קריקטורה שהעלתה חברת המועצה אירנה גנין
הקריקטורה שהכעיסה את ברוט

יממה לבחירות: ברוט תוקף חברת מועצה שפרסמה קריקטורה נגד חרדים

מה הכעיס את ראש העירייה? פחות מ-24 שעות לפתיחת הקלפיות לבחירות לכנסת ה-23, ובבת ים הרוחות מתלהטות

פורסם בתאריך: 1.3.20 18:59

פחות מ-24 שעות לפתיחת הקלפיות לבחירות לכנסת ה-23, ובבת ים הרוחות מתלהטות: ראש העירייה צביקה ברוט העלה היום (ראשון) פוסט חריף בו הוא מגנה את הקריקטורה שהעלתה לפייסבוק חברת המועצה מהאופוזיציה אירנה גנין.

"אני מסתכל על הקריקטורה המסיתה הזו ולא מאמין", כתב ברוט. "כשההורים שלי עלו לארץ מאירופה, הרבה לפני שנולדתי, זה היה בגלל קריקטורות כאלה, שפורסמו נגד היהודים. יהודי חרדי עם פאות וכובע, מחבק שק של כסף שנגנב לכאורה מאחרים. ומי מפרסמת את הקריקטורה הזו? חברת מועצה שלנו, בבת-ים. איזו בושה".



ברוט הוסיף ותיאר את האוכלוסייה המגוונת בעיר: "בבת-ים חיים יחד חילונים, דתיים, וחרדים – וגם קהילה גדולה ומדהימה של עולים חדשים, שאני מקדם ומסייע להם רבות. במשך עשרות שנים מעולם לא היו פה עימותים בין המגזרים השונים. כולם שמרו על הסטטוס קוו וחיו יחד בשלום.

"אני לא אתן לאף אחד להפר את האחדות בעיר, ולזרוע שנאה ופילוג מיותרים. לו היה מדובר בחברת קואליציה, היא הייתה מפוטרת מיד. אך כיוון שמדובר בחברת אופוזיציה, אין לי אלא לקרוא לכל בוחריה להוקיע את המעשה – ולדרוש ממנה להתנצל. בת ים תישאר עיר מאוחדת. מי שרוצה לפלג אותנו – ימצא את עצמו בחוץ", כתב ברוט.

 

הפוסט של ברוט נגד הקריקטורה

בתגובה לפוסט של ראש העירייה, מסרה חברת המועצה אירנה גני: "אני רק שיתפתי את הפוסט שרץ ברשתות החברתיות. הכוונה בקריקטורה היא להראות שהכסף של המדינה הולך לישיבות ולא לחיילים או לעולים ולהראות לאן הכסף הציבורי הולך, שזה כמובן לישיבות, ובשק מופיעה המילה 'תקציב'. הייתי מציעה לו לבדוק טוב יותר להבא".

גנין גם התייחסה לביקורת החריפה שהפנה נגדה ברוט והוסיפה כי "אני שמחה לראות שראש העירייה מפחד ממני עד כדי כך שהוא מצא זמן להתעסק בדברים מיותרים כמו הפוסט ששיתפתי, שאגב – מסית נגדי ולא להפך. הפוסט שלו הוא הסיבה שאני לעולם לא אהיה בקואליציה עם הבן אדם הזה, שמחלק את המקלטים הציבוריים ונותן אותם לישיבות ולדתיים. אחרי זה אומרים לאנשים שאין תקציב, אבל האמת היא שהוא עוזר לכל מי שעזר לו בבחירות המוניציפליות – זה נקרא שוחד בחירות וזה כסף של הציבור", מסרה גנין וציינה כי "עשר פעמים רוססו צלבי קרס על שלטי ליברמן בבת ים וראש העירייה לא מצא לנכון לגנות אותם אפילו פעם אחת, ולהורות לבדוק את המצלמות. כמו שהוריו סבלו מהשואה הייתי מצפה ליותר".

מקורבים לראש העירייה טוענים כי "בקדנציה הקודמת, גנין קיבלה מהעירייה משכורת חודשית של 40 אלף שקל, ובתמורה הצביעה שוב ושוב ושוב בעד כל הצעה של סיעת ש"ס. גנין העבירה כספים רבים לחרדים בבת ים, בתמורה למשכורת חודשית שקיבלה. עכשיו, כשהיא באופוזיציה, והנהלת העיר החדשה מקדמת סדר עדיפויות חדש ונקי יותר, היא פתאום מתנגדת. אנחנו מציעים לגנין שתפסיק להשמיץ את הבת-ימים, כי הבת-ימים לא אוהבים לכלוכים. אנחנו מצידנו נמשיך לתמוך בכל המגזרים, כולל העולים החדשים, שגנין לא עשתה עבורם דבר".



מדובר מפלגת ישראל ביתנו נמסר בתגובה: "לא במקרה שדווקא בבת ים השילוט חוצות של ישראל ביתנו הושחת שש פעמים בחודש האחרון באמצעות צלבי קרס. זה לא במקרה שבבת ים שפכו לאחרונה חומצה על עולה חדש ואמרו לו תחזור לרוסיה. כנראה זאת רוח המפקד בעיר בבת ים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות