הרב יעקב שמואל זצ"ל
הרב יעקב שמואל זצ"ל

אבל בבת ים: הלך לעולמו הרב יעקב שמואל בגיל 65

הרב שמואל, מנכ"ל ומייסד מוסדות המיישר בבת ים, הותיר אחריו אישה, שבעה ילדים, ולמעלה מ-20 נכדים

פורסם בתאריך: 23.2.20 11:15

אבל גדול נפל הבוקר (ראשון) על הציבור הדתי בבת ים עם דבר פטירתו של הרב יעקב שמואל, מנכ"ל ומייסד מוסדות "המיישר" בעיר. בן 65 במותו.

הרב שמואל השאיר אחריו אישה, שבעה ילדים, ולמעלה מ-20 נכדים. הלווייתו תתקיים היום בשעה 15:30 בבית העלמין בחולון.



הרב יעקב שמואל נפטר הבוקר בגיל 65 לאחר מאבק ממושך במחלת לב וכליות. הרב שמואל היה יד ימינו של הרב בניהו שמואלי מירושלים, ומי שגרם לו לפתוח בבת ים את המוסדות הדתיים לפני כ-30 שנה. שמואל היה אישיות ידועה בקרב הציבור הדתי בבת ים והיה מיודד עם פוליטיקאים רבים,

שמואל סבל ממחלת לב וכליות קשה, ובמהלך השנה האחרונה חלה הידרדרות משמעותית במצבו. מקורביו מספרים כי חרף מצבו הרפואי בחר להמשיך להגיע לישיבה. "הוא מסר את נפשו למען התורה והישיבה. הוא הגיע למרות שהיה חולה, והמשיך בכל פעולות החסד", אמרו מקורביו.

לפני כשלושה עשורים הביא הרב שמואל את הרב בניה שמואלי לקיים שיעורי תורה בנוכחות מצומצמת בבתי תלמידים בעיר. במהרה השמועה נפוצה בעיר וקהל רב גם מחוץ לבת ים החל להגיע לשיעורי התורה. שמואל, שהיה יד ימינו של שמואלי, עודד אותו לפתוח בבת ים מוסדות דתיים, ולמעשה היה המייסד והמנכ״ל של ישיבת המיישר, בית הכנסת, כולל האברכים, האולמות בהם קיימו שיעורי תורה ומנייני תפילה מסביב לשעון, מקווה ובית הוראה.

מכרי המשפחה מספרים כי שמואל הפעיל בסתר גם מפעלי חסד של סיוע לנזקקים וחלוקת מזון עד יומו האחרון. "מדובר במשפחה מכובדת מאוד וצנועה מאוד. יעקב שמואל עשה חסדים רבים בסתר", סיפר הרב שמואל מלכה, מקורבו ובנו של הרב המוכר ישראל מלכה, מתנדב באיחוד ההצלה, שהיה גם זה שביצע בשמואל החייאה אמש לפני שנקבע מותו.



"קיבלתי קריאה והגעתי מיד לבצע החייאה כשכלל לא ידעתי במי ביצעתי אני מבצע אותה", מספר מלכה. "אנחנו באים במהירות וכל שנייה היא קריטית".

שמואל היה מיודד עם פוליטיקאים רבים, ביניהם מ״מ וסגן ראש העירייה אלי יריב, ואליהו ששון. "הוא היה אחד האנשים הגדולים והצדיקים שבת ים הצמיחה", ספד לו ששון. "הייתה לנו ידידות מופלאה של הרבה מאוד שנים והיום זה יום שכולו צער. עמדתי לצידו עד כמה שאפשר כשחלה ואני כואב את לכתו. הוא היה מי שהביא את הרב בניהו לבת ים וממייסדי ישיבת המיישר. העיר בת ים הפסידה את אחד האנשים הצדיקים שקמו בה".



ההלוויה תתקיים היום בצהריים בשעה 15:30 בבית העלמין חולון.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות