חולה
צילום אילוסטרציה: sfam_photo/ Shutterstock.com

האב קרס בפתאומיות והאם הנכה ובתה החיילת מתקשות לשרוד

תושבת בת ים, שמתקיימת מקצבת נכות, מתקשה לשרוד לאחר שבעלה מאושפז במצב קשה

פורסם בתאריך: 19.2.20 14:06

לאחר שבעלה עבר התקף לב ואושפז במצב קשה בבית החולים, תושבת בת ים כבת 50, בעלת נכות המתקיימת מקצבה של ביטוח לאומי, ובתה החיילת שרויות במצוקה.



בחודש האחרון האישה נמצאת בבית החולים לצדו של בעלה, שמצבו הידרדר לאחר התקף לב שעבר לפני ארבעה חודשים. "בשל המצב הכלכלי שלנו, בעלי לא רצה להיעדר יותר מדי מהעבודה אז במקום להישאר בבית לאחר התקף הלב ולעבור טיפול רפואי כפי שנדרש, הוא חזר מיד לעבוד", מספרת האישה. "אבל לאחר כמה ימים הוא חזר מהעבודה, אחרי שמצבו הידרדר. התברר כי חלה בשפעת שגרמה לקריסת מערכת החיסון אצלו".

הבת, חיילת, מתארת את המצב הקשה בבית. "כשזה קרה לקחתי חופשה מיוחדת מהצבא כדי לעזור לטפל באבא, ואז גם אימא נדבקה וטיפלתי בשניהם, כי לאמא יש מוגבלות פיזית".

"באותו סוף שבוע הזמנו רופא הביתה ומיד כשראה את מצבו של אבא, הוא דרש שנשלח אותו במיידית לבית החולים, שם הסתבר שיש לו שפעת שגרמה להידרדרות במצבו ולקריסת מערכות הגוף. מאז הוא מאושפז שם מורדם ומונשם כבר כחודש, ללא הכרה, ואני ואמא שלי בבית מטפלות בכל העניינים הכלכליים ויש הרבה וכל עזרה תתקבל בברכה", אומרת הבת.

"אנחנו לא יודעות מתי יעירו אותו וכבר שלחנו תביעה לביטוח לאומי, כי צפויה להיות תקופת שיקום מאוד ארוכה שבה הוא יהיה מוגבל פיזית ויצטרך ללמוד לדבר, לאכול ולחיות מחדש", מוסיפה האם.

"הבת שלי חיילת והיא מנסה לעזור כמה שאפשר, אבל כמובן שמדובר בביורוקרטיה מאוד ארוכה. אין לנו עזרה מהמשפחה, כי לא היינו בקשר בכלל עם בני משפחה של בעלי, זה רק אני והבת שלי – וההכנסה היחידה שלנו היא ממשכורת צבאית ומקצבת הנכות שלי מביטוח לאומי", מתארת האם ומוסיפה בכאב, "כל השנים היינו תמיד בצד הנותן ועכשיו אנחנו מרגישות שהכל סוגר עלינו ואין ממש מוצא. זה פשוט נורא, אף אחד לא יודע כמה זמן המצב הזה יימשך ואנחנו רק מבקשות להשמיע את הסיפור שלנו ומקוות לקבל עזרה".



למעוניינים לתרום ניתן לפנות למערכת השקמה בטלפון שמספרו: 03-5020300, או במייל [email protected]

 

 

תגובות

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות