ארמונד כהן מבת ים
ארמונד כהן

עיוור מבת ים איים להתאבד בעקבות מצוקה כלכלית

עיוור בן 75 התקשר למחזיק תיק הרווחה ואיים להתאבד לאחר שכל הקצבאות שלו הוקפאו בשל הבחירות

פורסם בתאריך: 18.2.20 12:55

ארמונד כהן, עיוור בן 75 מבת ים איים להתאבד בעקבות מצוקה כלכלית קשה, לאחר שכל הקצבאות שהיה נוהג לקבל הוקפאו בעקבות הבחירות.



כהן, עיוור מלידה, עבר אירוע מוחי בשנה האחרונה שהחמיר את מצבו, והחליט לעבור יחד עם אשתו מטבריה לבת ים, כדי לקבל טיפולים רפואיים במרכז הארץ. כהן נתמך על ידי תקציבי הממשלה שעזרו לו להתקיים עד כה, וכמו בשנים קודמות, הוא הגיש בקשות למשרדי הממשלה כדי לקבל את הזכאויות לקצבאות, אך נתקל בעיכובים וסירובים שגרמו לו להרים ידיים.

כהן הסביר כי הוא קורס תחת יוקר המחייה. "אני נאלץ לבקש תרומות למרות שמעולם לא עשיתי את זה. למרות שאני עיוור, כל החיים שלי עבדתי במפעל טקסטיל, ובהרכבת מנעולים. אף פעם לא ביקשתי עזרה. עכשיו אני לא ישן בלילה בגלל התשלומים. אני צריך לקנות מכשיר שמיעה שעולה 20 אלף שקל, ואני לא יכול להשיג סכום כזה, אפילו את חשבון המים קשה לי לשלם, רק התרופות שלי עולות 500 שקל".

מחזיק תיק הרווחה איציק דריקס

 

יו"ר אגודת העיוורים ששמע על מצבו הקשה, הפנה את כהן לאיציק דריקס, משנה לראש העירייה ומחזיק תיק הרווחה. "התקשרתי לדריקס ואמרתי לו שאני הולך להתאבד, כי אני רוצה לעשות סוף לחיים שלי. אמרתי לו שכל מי שאני פונה אליו אומר שאין תקציב כי אין ממשלה. למדינה הזאת לא איכפת מהאזרחים שלה, איכפת לה רק מהאנשים שמחממים את הכיסאות", סיפר כהן והוסיף, "כמה כבר נשאר לי לחיות בעולם הזה? בכל יום שעובר אני רק סובל".



לאחר שכהן גולל בפניו את סיפורו, פנה דריקס לגורמים הרלוונטיים, וכך אושר עבורו תקציב חירום תוך שעתיים בלבד. "דריקס יקר בשבילי מאוד. הוא עשה בשבילי הרבה מאוד. אם הוא לא היה עונה לשיחת הטלפון, זה היה מאוחר מידי ולא הייתי כאן היום. הוא בא לי כמו מלאך מהשמיים", אמר כהן.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות