הנגיף הסיני קורונה
צילום אילוסטרציה: SamaraHeisz5/ Shutterstock.com

חשש להידבקות בנגיף הקורונה: צעיר מבת ים נשלח לבידוד בביתו

הצעיר מבת ים שחזר מתאילנד מספר: "רק התלוננתי על כאבי גרון, אבל הרופא ממש נבהל"

פורסם בתאריך: 17.2.20 16:30

צעיר מבת ים חזר לפני יומיים מתאילנד והוכנס לבידוד מחשש להידבקות בנגיף הסיני. "הלכתי לרופא המשפחה רק בגלל כאבי גרון, אבל הרופא ממש נבהל". ממשרד הבריאות הבהירו לצעיר כי הוא חייב להישאר בבידוד במשך 14 יום, וכל יציאה מהבית מהווה עבירה פלילית.

הצעיר בן ה-21, תושב בת ים, טס לפני כחודש לתאילנד עם חבריו לטיול אחרי צבא. לפני כיומיים הוא נחת בארץ יחד עם חבריו ומיד עם נחיתתם בנתב"ג הם שאלו את נציגי משטרת הגבולות האם חלה עליהם הגבלה מסוימת בעקבות החשש מנגיף הקורונה, אולם נענו בשלילה. הצעירים חזרו לביתם ועוד היום (שני) אף הגיעו כל אחד למקום עבודתו.



אחד הצעירים, בן 21 מבת ים, החל להרגיש כאבי גרון שאינם מלווים בחום או בתסמינים נוספים, והחליט לפנות לרופא המשפחה, כדי לקבל טיפול רפואי. "רק התלוננתי על כאבי גרון", מספר הצעיר ל"השקמה בת ים". "רציתי לקבל סטרפסילס או משהו דומה, אבל ברגע שהרופא הבין שחזרתי מתאילנד, הוא היה ממש מבוהל ונזף בי על כך שיצאתי מהבית ולא נשארתי בבידוד", מתאר הצעיר.

רופא המשפחה הפנה את הצעיר לבית החולים וולפסון באופן דחוף, אבל שם לא נתנו לו להיכנס למיון. "יצא החוצה רופא עטוף כולו בבגדי מגן וערך לי בדיקה בתוך המכונית שלי", מספר הצעיר. "אמרו לי שעוד יומיים יהיו תשובות, ושבינתיים אני מחויב להישאר בבידוד בבית במשך 14 ימים".

תקופת הדגירה של הנגיף הסיני קורונה היא 14 ימים, ולכן, הסבירו הרופאים לצעיר, גם אם הבדיקה תצא שלילית, עליו להישאר בבידוד ולהימנע מאינטרקציה עם בני משפחתו וחברים. "לאחר הבדיקה בוולפסון קיבלתי טלפון בהול ממשרד הבריאות, שבו הסבירו לי על כל האיסורים שחלים עליי במהלך הבידוד", וגם היום, שוב התקשרו אליי ממשרד הבריאות והבהירו לי שאם אצא מהבית במהלך השבועיים הקרובים – זו עבירה פלילית", מספר הצעיר.



"זה קשה מאוד, אני לא יודע איך אני אעבור את זה. אני אמור להיות סגור בחדר למשך 14 ימים, בזמן שכל מי שהיה איתי בטיול כבר חזר לעבודה", אמר, אך הוסיף כי ייעשה כל מה שהרופאים ביקשו ממנו.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות