ראש עיריית בת ים צביקה ברוט
צביקה ברוט. צילום: מורן בן זכאי

מתי תשלמו פחות ארנונה: צביקה ברוט מתייחס לסוגיה ומתחייב

למה התכוון צביקה ברוט כשהבטיח לפעול באופן מיידי? ומדוע יש צורך במדידות חדשות? ראש העירייה מתייחס בהרחבה לנושא הארנונה בעיר

פורסם בתאריך: 9.2.20 15:59

כבר יותר משנה חלפה מאז שנבחר צביקה ברוט לתפקיד ראש עיריית בת ים. לפני הבחירות, הקדיש ברוט חלק ניכר הקמפיין לשאלת הארנונה ומדידות הארנונה וכעת התושבים דורשים שיעמוד בהבטחותיו.

רק בחודשים האחרונים הגיעו לא מעט פניות ל"השקמה בת ים", מצד תושבים בעיר שמבקשים לדעת האם בסופו של דבר תוזל הארנונה כפי שהובטח להם. ברוט שמתייחס לנושא בהרחבה, מחדד ומבטיח: "אני עומד בזמנים שעליהם התחייבתי. עד סוף 2020 הארנונה תרד".



בשיחה עם "השקמה בת ים", מתייחס ברוט לנושא הארנונה, ומציין כי "בשבע השנים האחרונות שינו את המדידות ולרוב תושבי העיר 'גדלו הדירות'. התחייבתי לבטל את המדידות שנעשו בצורה רשלנית, ולבצע מדידות חדשות והתחלתי את התהליך מיום כניסתי לתפקיד".

ברוט מדגיש כי "חשוב שהתושבים יבינו כי הורדת מחיר הארנונה יכולה להיעשות רק על ידי משרד הפנים. הדרך השנייה להורדת הארנונה היא באמצעות ביטול מדידות. מדובר בשינוי קטן אבל משמעותי, שישפיע על המחיר אותו ישלמו בסופו של דבר התושבים".

ואיפה זה עומד היום?

"לפני כתשעה חודשים יצאנו לדרך וישבנו עם משרד הפנים על הגיבוי המשפטי וסיכמנו עמם את המתווה המשפטי. לאחר מכן הוצאנו קול קורא, סוג של מכרז לחברה שתעשה את הבדיקות המדגמיות, וכבר קיבלנו הצעות מחברות המדידה. כעת אנחנו באמצע התהליך לבחירת חברת המדידה".

בעבר ציינת כי כבר ערכת בדיקה מדגמית עם חברה מוסמכת.

"עשיתי מדגמיות, אך משרד הפנים סרב לקבל אותן, ואני מבין זאת. הטענות היו שהבדיקות נעשו כשהייתי אזרח, לפני הבחירות, ולכן התבקשתי לבצע בדיקות חדשות ורשמיות שאותן תעשה העירייה בפיקוח משרד הפנים. קיבלנו את זה למרות שזה גרם לעיכוב של כמה חודשים".

"כעת נשאר לנו לבחור את החברה שתעשה את המדידות המדגמיות. החברה זו שתבחר  100 דירות ברחבי העיר. הסיכום עם משרד הפנים אומר שגם אם יהיו פערים באחוז קטן, עדיין זה יאפשר לנו לבטל את המדידות".

ומי ישלם על כך?

"לאחר שהמדידות יסתיימו, אנחנו נדרוש שחברות המדידה שביצעו את המדידות הרשלניות יישאו בעלויות".

ובפועל, מתי התושבים יתחילו לשלם פחות?

"ברגע שיסתיימו המדידות המדגמיות ונקבל את האסמכתה, התושבים ישלמו את הארנונה הקודמת ששילמו לפני חמש שנים, עד שיסתיים תהליך המדידה החדש שייקח בין חמש-שש שנים. אני מעריך שזה לא יותר משנה".



הבטחת שתפעל להורדת הארנונה באופן מיידי מיד לאחר בחירתך.

"נכון. הבטחתי שמיד עם כניסתי אפעל להתחלת התהליך, ואכן, התחלתי אותו מהיום הראשון לתפקיד. אף בר דעת לא חושב שזה דבר שניתן לעשות בכמה חודשים. גם בזמן קמפיין הבחירות תמיד הבטחתי שמדובר בתהליך שיקרה תוך שנה או שנתיים ואנחנו כבר בחצי הדרך.

"אני עומד בהבטחה ובלוח הזמנים שהבטחתי לתושבים. זה יקרה עד סוף 2020 כפי שהתחייבתי מלכתחילה. אני מאוד מקווה שלא אצטרך לחרוג מלוח הזמנים הזה, אבל נכון לעכשיו אני לא רואה סיבה שנחרוג ממנו. זה אומר שעד סוף השנה נוכל להשלים את המהלך הזה, שהוא תיקון עוול של שנים, כשלקחו כסף מהתושבים בצורה מאוד לא תקינה".

תגובות

5 תגובות
5 תגובות
  1. מיקה

    בת ים חשוכה גם שיש תאורה ברחובות.תאורה זו חלשה, מכוונת לצד אחד, עמודי התיאורה במירווחים גדולים, כך שרוב המדרכות בחשיכה ובכלל בעיר טעון שיפור מיידי באור והרבה. המצב הוא שרב החושך על האור!!!

  2. שושנה שמואל

    בינתיים הארנונה שלי עלתה בחמישים שקלים ללא הודעה מוקדמת ובעירייה אין מענה טלפוני. הכל אחיזת עיניים. אל תאמינו להבטחות הריקות האלה.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    קשקשן חסר תקנה. ראש עיריה לא אמין שלא קיים ולו אחת מהבטחותיו לתושבים. אצלי הוא מחוק. את קולי לא יקבל שוב.

  4. יהודה

    הכל טוב ויפה – השאלה מי יחזיר את הכסף מגביית יתר של שנים לתושבים???

  5. עירייה גרוטאה

    הכל סתם דיבורים אהי משלם ארנונה יותר יקרה מתל אביב וגר ברח הדדי מרצפות שבורות שכל יום נופלים ילדים ותושבים אין תאורה הרחוב חשוך שנים שמיתקשרים לעיריה שיסדרו באים מחליפים בלטה הולכים והכל נישאר אותו דבר העיקר היבטיח לסדר,

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות