דייג ודג

"יש פה דגים מדהימים": למה צריך לנסוע לאשדוד כדי לדוג בבת ים?

הוא מכיר מקרוב את חופי בת ים, לא פעם מחזיר לים דגים בסכנת הכחדה ודואג לנזזקים: אפי אסייג לא מוותר על החופים המקומיים למרות התסכול

פורסם בתאריך: 7.2.20 09:59

אפי אסייג בן ה-36 מבת ים עוסק בדייג מעל ל-20 שנים. מדי שבוע הוא מגיע לחופי בת ים, ראשון לציון ואשדוד, משליך את החכה למים ובמשך שעות יושב וממתין. את הדגים הגדולים הוא מוצא בדרום. בעוד בבת ים הוא מוצא דגים מסוג פלמידה, אנטיאסים, דוראדו וטונות שחורות.

"בחופי בת ים יש דגים מדהימים. לברקים, לוקוסים אנטיאסים. לכל דג יש את העונה שלו", הוא אומר ומשתף בתסכולו: "הלוואי שבבת ים הייתה מרינה כמי בכל ערי הים. היום כדי לדוג אני נוסע ברכב עד אשדוד – שם הסירה שלי עוגנת, ואז אני מגיע איתה לבת ים".



לכל חוף בבת ים יש את הדג שלו?

"בחוף טאיו יש לברקים, בחוף הסלע יש ברקודות, מליטות וגם קלמרי".

את הדגים שהוא דג הוא מחלק לבני משפחה, חברים ונזקקים. "לא כל אחד יכול לקחת דג של 30 ק"ג. זה לא נכנס במקפיא ביתי רגיל, אז אני מפלט את הדגים הגדולים שאני דג ומחלק לכמה אנשים. בעיניי דג זה מוצר התזונה הכי בריא שיש", הוא אומר ומספר כי הוא עצמו אוכל דגים רק פעם בשבוע.

אסייג שכבר הצליח לדוג דג במשקל של 30 ק"ג יותר מפעם אחת, כבר נחשב למומחה בתחום.

"בכל פעם שאני הולך לדוג אני יודע מה אני הולך לדוג", הוא מספר, "אני מכוון לדג מסוים לפי העונה והאזור. חשוב לציין שבתוך הים יש זבל מטוסים, ברזלים ואפילו טרקטורים. דג נמשך למתכות. יש לי מכשיר ששמו 'פיש פיינדר', והוא מראה לי באיזה אזור לדוג. דייג זו תורה שלמה".

חלק מהתורה, לפחות מבחינתו, הוא החזרת הדגים לים. "הרבה פעמים אני מחזיר דגים לים, מתוך עיקרון של שמירה על הים וההתרבות של דגים שנמצאים בסכנת הכחדה. לוקוסים לא מתרבים מהר, לוקח להם להגיע לבגרות מינית, לפחות חמישה שנים. אם עלה בחכתי דג קטן אני מחזיר אותו למים, יש גדלים שאני משחרר וגם אנטיאסים קטנים אני משחרר. הם שומרים על הים ואני נותן להם להתרבות. חוץ מזה, לפי הרפורמה, לדייגים מותר לקחת איתם שני דגים גדולים או חמישה דגים קטנים. אי אפשר לקחת יותר. יש יחידה של רשות הטבע והגנים שבודקת את הרישיון ואת הכמות".



אסייג מוסיף כי "היום המצב יותר טוב בגלל הרפורמה. נותנים לים מנוחה. באוגוסט משביתים את הדייגים המסחריים ואותנו, שנחשבים כדייגים ספורטיביים. גם במאי משביתים אותנו. נכון להיום יש השרצות והים מתחיל להתאושש, אבל יש הרבה שיטות דייג שהורסות את הים. פורסים רשתות עם ברזלים וגוררים הכל. הורסים את הבתים של הדגים, את הריפים והשוניות".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות