גישור על הפער הבין דורי
צילום: המחלקה לנוער וצעירים, עיריית בת ים

מגשרים על הפער הדיגיטלי: בני נוער מעבירים קורסים לבני הדור השלישי

כ-400 תלמידי תיכון בבת ים משתתפים בתוכנית "מחוברים לחיים" לגישור על הפער הבין דורי

פורסם בתאריך: 2.2.20 17:33

על טכנולוגיה וקשר אישי עם בני הגיל השלישי:  400 תלמידי תיכון בבת ים לוקחים חלק בתוכנית הבין דורית "מחוברים לחיים", במסגרתה הם ידריכו גמלאים בני הגיל השלישי בחידושים הטכנולוגים, כדי לגשר על הפער בעולם הדיגיטלי.

"מחוברים לחיים" היא תכנית בין דורית מטעם קרן מיראז', המכשירה בני נוער להעביר קורסים לגמלאים בתחום הדיגיטלי, על שימוש באפליקציות חיוניות כמו ביטוח לאומי, קופות החולים, וואטסאפ ופייסבוק.  הגמלאים שמשתתפים בתוכנית זוכים להכיר תחום עניין חדש ואפשרות להתגבר על מגבלות פיזיות באמצעים טכנולוגיים, כמו למשל, להזמין תור לרופא באמצעות אתר קופת החולים ולשמור על קשרים חברתיים ומשפחתיים באמצעות המדיה החברתית.



מעבר להעברת המידע החיוני, התוכנית נועדה גם לחזק את הקשר האישי והבין דורי, שנוצר כבר במפגשים הראשונים בין בני הנוער לבני הגיל השלישי. המפגש הבין דורי מאפשר להסיר את הסטיגמות לטובת קשר המבוסס על כבוד הדדי וסובלנות.

כך, באמצעות התוכנית, הגמלאים מרוויחים לא רק ידע וכלים לשימוש יעיל בטלפונים החכמים, אלא גם חבר'ה צעירים עם מוטיבציה גבוהה ללמד. התלמידים המשתתפים בתוכנית מספרים על תחושת סיפוק ומתרגשים מהמחוות הקטנות שמעניקים להם הקשישים, כמו עוגיות ביתיות, חיבוקים ונשיקות.

תוכנית "מחוברים לחיים" פועלת במרכזים קהילתיים בבת ים: "עופר", "גאולים", "כנרת", "גורדון", "בית צדיק", "הבונים", "אילת" ו"כותר הפיס", ומשולבת בפרויקט "התפתחות אישית ומעורבות חברתית", במערכת השעות של התלמידים, וזאת הודות לשיתוף פעולה מלא של מנהלי בתי הספר בבת ים.

בין בתי הספר בבת ים שלוקחים חלק בתוכנית: חטיבת הביניים אורט רמת יוסף, חטיבת הביניים של תיכון חדש דרכא, תיכון חשמונאים, בית הספר יעד, תיכון חדש דרכא ותיכון אורט רמת יוסף.

גישור על הפער הבין דורי

צילום: המחלקה לנוער וצעירים, עיריית בת ים

 

ראש עיריית בת ים, צביקה ברוט, בירך את המשתתפים בתוכנית: "הקשר בין בני נוער לדור הוותיק מחזק ומעצים את ההון האנושי בבת ים ומקשר בין חלקי האוכלוסייה. באמצעות עשייה חברתית ערכית ומשמעותית, הנוער יכיר מקרוב את הצרכים של המבוגרים ויפעל לסייע להם. אוכלוסיית הגמלאים יקרה ללבנו ונמשיך ללוות ולהעניק את כל הסיוע הנדרש כדי שאף פעם לא יישארו לבד".



רבקה שטנצלר, מנהלת תחום התנדבות והדרכה במחלקה לנוער וצעירים, אמרה: "לקשר הבין דורי יש פוטנציאל רב בהעצמה אישית, הן של בני הגיל השלישי והן של בני הנוער. לפי נתוני הלמ"ס, בת ים היא העיר שבה מספר התושבים בגיל השלישי הוא הרב ביותר, ולכן חובתנו וזכות היא לנו לדאוג לבני להם, להפיג את בדידותם ולהחזיר להם באהבה על הנתינה העצומה שלהם לעיר ולמדינה".

את התוכנית מובילה בעיר המחלקה לנוער וצעירים בחברה לתרבות, פנאי וספורט.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות