חניון ציבורי בבת ים
החניון הציבורי בבת ים

תושבים זועמים: החניון השכונתי הוסב לחניון פרטי לעובדי העירייה

"נוצר מצב אבסורדי שבו עובד עירייה שמתגורר בעיר אחרת מקבל עדיפות על פני תושב השכונה", טוען הפעיל החברתי שמלווה את המאבק. בעירייה מרגיעים: נשנה את שעות החניה

פורסם בתאריך: 30.1.20 13:32

בצל מצוקת החניה הקשה ברחוב העמדות וברחובות הסמוכים לרחוב הגבול, המפריד בין בת ים ליפו, לא פעם תושבי השכונה נאלצים להחנות את רכבם על המדרכות או במקומות מרוחקים, כשהם חוזרים מעבודתם.

בניסיון להתמודד עם המצוקה הקשה, החלו תושבי השכונה להשתמש בחניון ציבורי שהיה פתוח לעובדי מוסדות החינוך והעירייה ולתושבים כאחד, אולם לאחרונה, הם גילו כי שלט חדש שהוצב במקום אוסר עליהם להחנות את רכבם בשעות העומס.



"כפעיל חברתי בקבוצת קהילת גבול בת ים-יפו, אני נלחם תקופה ארוכה בתופעה שבה תושבי בת ים חונים על המדרכות ומפריעים לתנועת הולכי הרגל", אומר עו"ד אבי אריה. "הבקשה שלי לתושבי השכונה הייתה לא לחנות על המדרכות, אלא לחנות בחניון העירוני הפתוח שיכול להכיל כמה עשרות כלי רכב", הוא אומר.

"לאחרונה, גיליתי כי החניון העירוני נסגר לתושבי בת ים בשעות היום, וכי החניה מותרת בימי חול רק בין השעות 20:00 בערב ל 07:00 בבוקר, וזאת ככל הנראה כדי לשמור מקומות חניה לכמה עובדי עירייה שעובדים בבית הספר ובעמדת השיטור העירוני", מוסיף עו"ד אריה.

"אבל רוב תושבי העיר חוזרים מהעבודה לפני השעה 20:00 בערב ויוצאים אחרי 07:00 בבוקר, כך שהחניון הופך ללא רלוונטי עבורם. למעשה, נוצר מצב אבסורדי שבו עובד עיריית בת ים שמתגורר בעיר אחרת מקבל עדיפות על פני תושב השכונה. נראה כי תושבי בת ים משרתים את עובדי העירייה, ולא להפך".

 

חניון ציבורי בבת ים

חניון ציבורי בבת ים

בעקבות טענות התושבים, נראה כי עיריית בת ים לקחה זאת לתשומת לבה ושינתה את שעות הפעילות בחניון, כשהיא מתירה לתושבי העיר להחנות בו שלוש שעות מוקדם יותר בשעות הערב, וכחצי שעה מאוחר יותר בשעות הבוקר.

עיריית בת ים מסרה בתגובה: "מדובר על חניון המיועד עבור עובדי מוסדות החינוך והעירייה כבר שנים רבות, ולכן לא מדובר בשום דבר חדש".

"בעקבות פניות תושבים בנושא, יוכלו תושבים ללא תו חניה אדום לחנות בחניון בימים ראשון עד חמישי משעה 17:00 עד 07:30 למחרת, ובימי שישי ושבת ללא הגבלה. במקום הוצב שילוט חדש המסדיר את הנושא".



אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות