שי פלד והרב מאיר אבוטבול
שי פלד והרב מאיר אבוטבול

"יש הרבה נזקקים בבת ים, אבל יש גם הרבה אנשים עם לב גדול"

הרב מאיר אבוטבול מוכר בבת ים כמחלקת רווחה של איש אחד. ל"השקמה בת ים" הוא מספר איך הכל התחיל, ואומר: "יש בבת ים המון נזקקים שמתלוננים שהרווחה לא עוזרת מספיק"

פורסם בתאריך: 30.1.20 23:21

הרב מאיר אבוטבול הוא דמות מוכרת בעיר בת ים, ויש האומרים כי הוא מהווה מעין מחלקת רווחה קטנה בתוך העיר.

אבוטבול, בן 53, נולד למשפחה בת 12 אחים ואחיות, "משפחה מרוקאית חמה" כפי שהוא נוהג לומר. בגיל 16 החל בתהליך חזרה בתשובה בעזרתו של חב"דניק שהניח לו תפילין, דבר שלימים הוא המשיך בו עם אחרים.



על אף שהרב אבוטבול מוכר בבת ים בזכות מעשי החסד הרבים, מעטים מכירים את סיפורו האישי. "התגייסתי לצבא כמו כולם, לשלוש שנים, ובשחרור הכרתי את מי שהפכה להיות אשתי", הוא מספר. "עשר שנים עשינו הכל כדי שיהיו לנו ילדים, אבל לאלוהים היו תוכניות משלו. לאחר עשר שנים וטיפולים נאמר לי שאני עקר ולכן לא נוכל להביא ילדים לעולם. דרכנו נפרדו בדמעות ובעצב, ובאהבה שנשארה".

מאז כבר שנים שהרב אבוטבול עוסק כולו בחסד. הוא מספר שאם היו לו הרבה ילדים גם הם היו עוסקים בגמילות חסדים, אבל הוא השלים עם המציאות ומצא נחמה בעזרה לזולת. בין הפעילויות שלו בבית משיח אפשר למנות הנחת תפילין, כינוסי תורה, פתיחת בית כנסת בתוך בית משיח, חלוקה של סלי מזון בראש השנה ובפסח, חלוקת חלות, יין ועוגות בכל יום שישי, חלוקת שמיכות ורדיאטורים לקשישים, ועזרה אישית לכל מי שמגיע אליו. כך למשל, לפני כמה חודשים הגיע לבדוק מזוזה אחת במעון לעולים והבין שכל המזוזות במקום פסולות. בעזרת תרומות הצליח בימים ספורים להחליף כ-50 מזוזות.

"אני רואה בכך מצווה ושליחות, כמו בכל דבר שאני עושה", הוא אומר.

איך הגיע הרעיון לחלק חלות ביום שישי?

"בן פלד, עורך דין ובעל מכון כושר לנשים, ביקש גם הוא לתרום והעלה רעיון שהוא יקנה בכל שישי 30 חלות ושנחלק אותן למשפחות. משם הרעיון התגלגל והתרבו המשפחות. תורם נוסף החליט גם הוא לתרום 40 חלות ולסיפור הזה הצטרפה תורמת נוספת שקונה ליטר יין תירוש עם עוגה. עוד אחת תורמת נרות שאנו מוסיפים לשקית, וכך החסד מתגלגל וגדל וזה היופי. רק לאחרונה הגיע אדם נוסף שביקש ממני שמות של משפחות כדי לשים להם ביום שישי בשעה חמש בבוקר שתי חלות ושקית חלב. מדובר אמנם במשהו סמלי, אבל המשמעות ענקית".

נראה שאתה מאוד מחובר לעיר.

"פעם היו צוחקים ואומרים שהראשי תיבות של בת ים זה 'בוא תראה יש מכות'. היום זה 'בוא תראה יש משיח".

ומה דעתך על מחלקת הרווחה בעיר?

"יש המון נזקקים בעיר שמתלוננים שהרווחה לא עוזרת מספיק. כך הם מגיעים אליי. המצב של עיריית בת ים קשה. תפקיד הרווחה הוא לעזור לאנשים והדבר הזה לא קורה כמו שצריך. לשמחתי העיר מאוחדת ויש הרבה אנשים עם לב גדול שתורמים. אני רק השליח בסיפור הזה, הצינור המקשר. זו זכות גדולה שניתנה לי".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות