מצבה שהושחתה בבית העלמין חולון
המצבה שהושחתה

זעזוע: מי השחית את מצבת בנה של ניצולת השואה מבת ים?

בת ה-86 מבת ים גילתה שנהרס קברו של בנה. לאחר התערבות גורמים ממועצת העיר, חברת קדישא הודיעה שתתקן את המצבה

פורסם בתאריך: 26.1.20 11:29

לידיה בוטביקה, ניצולת שואה בת 86 מבת ים, הגיעה לבית העלמין, לציון האזכרה השנתית של בנה, שנפטר לפני 24 שנה, ונדהמה לגלות כי מצבת קברו הושחתה לגמרי.

לידיה פנתה לחברת קדישא יחד עם שתי בנותיה, בבקשה לשאת בעלות התיקונים, אך לטענתה, חברת קדישא התנערה מאחריות ולא התייחסה לבקשתה.



במצוקתה, פנתה לידיה במכתב לחבר מועצת העיר בת ים ויקטור טל, שבו תיארה את המקרה. "ביום חמישי האחרון הגענו לבית העלמין לאזכרת בני בכדי לקרוא עליו קדיש ולהדליק נר נשמה ואז גילתי הרס מוחלט של המצבה", כתבה וציינה כי הרס המצבה אינו תוצאה של נזקי מזג האוויר, שכן שאר המצבות במקום לא נפגעו כלל. "יותר סביר שטרקטור או רכב שעבר במקום גרם לנזק הרב".

במכתבה שיתפה את טל בכאבה הגדול. "הלב שלי שבור ואיני מצליחה לישון מהכאב הרב. אני לא יכולה לתאר את העצב הכבד שנפל עליי כשראיתי מה עשו למצבה של בני. הרס שלא יתואר, המצבה מפורקת כולה וכל החול גלוי".

מצבה שהושחתה בבית העלמין חולון

המצבה שהושחתה בבית העלמין חולון

בעקבות המכתב, חבר המועצה טל פנה לסגן ראש העירייה אורי בוסקילה, והשניים יצרו קשר עם חברת קדישא והסבירו את מצבה של האם, ואת נסיבות המקרה. לאחר פנייתם של השניים, חברת קדישא החליטה לסייע למשפחה ולממן את תיקון המצבה.

"הסיפור של לידיה כאב לי ונגע לליבי מאוד", אמר טל, "תושבים רבים מכירים אותי בעקבות הפעילות הציבורית ופונים אליי בשלל נושאים ואני משתדל לסייע ככל שביכולתי. במקרה שאני לא יכול לסייע לבדי אני מעביר את הפניה למי שיוכל לעזור ויחד אנחנו משתדלים לתת מענה. אני רוצה להודות גם לסגן ראש העירייה אורי בוסקילה שפעל במהירות כדי לסייע במקרה הזה".

ויקטור טל ואורי בוסקילה

מחברת קדישא נמסר בתגובה: "פנייתה של גברת בוטביקה הגיעה אלינו לראשנה באמצעות עירית בת ים, ונבדקה באופן מיידי. המצבה לא נפגעה על ידי רכב חברה קדישא, וכפי הנראה הפגיעה נגרמה מרכבי מבקרים. לפנים משורת הדין, ולאור הנסיבות המיוחדות של המקרה, אישרה חברה קדישא את תיקון המצבה, ללא תשלום מצד המשפחה, וכן יוצבו במקום עמודים שימנעו פגיעה עתידית במצבה".



 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות