חנקתם אותנו: איך הפכה נסיעת הבוקר לסיוט של הנהגים בבת ים?

מורן בן זכאי שמדווחת לכם כמעט מדי יום על שינויים בהסדרי התנועה בעקבות עבודות הרכבת הקלה, הבינה שחייבים לחשב מסלול מחדש

פורסם בתאריך: 24.1.20 07:12

במשך חודשים ארוכים אני מדווחת לכם ב"השקמה בת ים" על השינויים בהסדרי התנועה בעקבות עבודות הרכבת הקלה. צירים חסומים, כבישים סגורים, שינויים במסלולי התחבורה הציבורית. כל ידיעה כזאת מתחילה ונגמרת בהמלצה לנסוע בדרכים חלופיות. אבל נראה שנגמרו כל הדרכים החלופיות בבת ים שהפכה לעיר עמוסה בפקקים ובנהגים ותושבים מתוסכלים ומאוד בצדק.

למזלי, את עבודתי אני עושה בתוך גבולות בת ים, ואת הנסיעות מחוץ לגבולות העיר אני מתזמנת שלא בשעות העומס. אלא שאתמול, באופן חריג, נאלצתי לצאת לפגישה מחוץ לגבולות בת ים בשעות הבוקר, בדיוק בזמן שבו הורים מסיעים את ילדיהם לבתי הספר ולגנים, בדיוק בשעה שבה נורא דחוף לפנות את האשפה עם המשאיות שנעות באיטיות בכבישים העמוסים.



נסיעת הבוקר שלי התחילה כשפניתי מרחוב שי עגנון לכיוון יוספטל, בשעה 08:00, ודבר לא הכין אותי לפקק הזה. שלושה נתיבים הצטמצמו לאחד, כשהורים רבים מנסים להגיע בזמן לגנים ולבתי הספר ולהספיק להגיע לעבודה. זאת, כשבמקביל אוטובוסים מנסים להשתלב. כאוס. לא פחות.

בלית ברירה עשיתי חישוב מסלול מחדש והחלטתי שאגיע לאיילון צפון דווקא דרך הטיילת. אחרי הכל, חשבתי, מי נוסע דרך טיילת בת ים בשמונה בבוקר? אבל בדרך הקשה גיליתי שכמוני, גם שאר תושבי בת ים ניסו לחסוך לעצמם את הפקק ביוספטל ועברו דרך הטיילת לשדרות העצמאות. גם שם, פקקי ענק, נהגים עצבניים, ומשאית זבל אחת, שדווקא בשעה הכי עמוסה ביום עוצרת את התנועה.

השעה כבר 08:20, אני מבינה שלפגישה לא אגיע בזמן. למרות שאני מכירה את הכבישים החסומים יותר מכל אחד אחר בעיר, אני מחליטה להפעיל את אפליקציית הניווט וויז. גם האפליקציה מבינה שיש לעשות חישוב מסלול מחדש, ומרבה הפלא, כדי לנסוע צפונה האפליקציה שולחת אותי לכיוון דרום. אני מרימה גבה, אבל מחליטה לא להתווכח עם וויז, כי היא יודעת הכל. נסעתי דרך הטיילת, לראשון לציון, ומשם ירדתי לכביש 4 ואז אז, אחרי כמעט 40 דקות, הגעתי לפקקי הבוקר הרגילים של תל אביב.

 

הבוקר הזה המחיש לי עד כמה העיר שלנו חנוקה, ולאף אחד אין את היכולת להציל אותה. אסתכן בלהיות צפויה ואכתוב: פספסנו את הרכבת. אם לפני עשור, מקבלי ההחלטות שחתמו לשר התחבורה על תווי הרכבת הקלה היו מבינים שהעיר קטנה מדי כדי להכיל את העבודות, התושבים והעיר היו היום במצב טוב וסבלני יותר.



בינתיים, אני אמשיך לדווח לכם על עבודות הרכבת הקלה וחסימות הכבישים, אבל אהיה הרבה יותר אמפטית לתגובות הזועמות שלכם, ואלה שכותבים "חנקתם את העיר". ואם אתם תוהים מתי הגעתי לפגישה, התשובה היא בדיוק חצי שעה אחרי שהיא הסתיימה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

15 תגובות
  1. רן

    איזה כיף לעבוד מתחת לבית, תמשיכו לקנות עוד רכבים ותיראו איזה גהנום יהיה, איזה כיף למי שנוסע באוטובוס..
    לא צריך לחפש חניה וזה עולה 200 שקל חופשי נסיעות כל החודש.

  2. נוי

    נורא ואיום!!!! פשוט אי אפשר להמשיך כך!!!!!
    גרה במצבה, לוקח לי 30-40 דק רק לצאת מבת ים לכיוון תל אביב!!!!!!!

  3. רפי

    מסתבר שמי שמנהל את בת ים זה נתע ולא אלה שאנו משלמים להם כדי שינהלו אותה עבורנו אז יואילו נא וישאירו את המפתחות לנתע הם פשוט חסרי תועלת ואין סיבה שנממן אותם

  4. אלון

    ככה זה כשרוצים להדביק פערים של 20 שנה. אם היו עובדים על כל קטע בנפרד עד לסיומו ולאחר מכן עוברים לקטע הבא הכל היה עובר בקלות יחסית. אבל כשעובדים על עיר שלמה במכה אחת אין ספק שכל העיר תעמוד ולא צריך להיות גאון בתחבורה כדי לדעת את זה. אם ראש העיר היה עם ראש על הכתפיים הוא לא היה נותן לזה לקרות. ואם הוא כן היה נותן אז לפחות שהרכבת ישלמו על זה בפיתוח ושיפוץ העיר. נכון שזאת סחטנות אבל ככה זה בפוליטיקה. וברוט לא פוליטיקאי אלא סתם בובה ששתלו לנו בעיר

  5. תומר

    לא הגיוני בכלל מה שקורה פה, לצמצם 3 נתיבים לנתיב אחד ברחובות עמוסים באזרחים בעלי רכבים
    כמו יוספטל קוממיות ושלא נדבר על החסימה של המצבה
    מישהו צריך לתת פה תדין
    מכרו אותנו לכל המרבה במחיר כרגיל
    התסכול ענק

  6. משה

    בשעה 9:00 בבוקר מבלפור עד
    המצבה לקח לי שעה ומי שאומר באוטובוס יותר מהר טועה כי כולם נסעו באותו נתיב דרך רחוב העצמאות ממש בילתי ניסבל והפקרות של התושבים

  7. יוסי

    אחד הטעיות הגדולות שהכלילו את בת ים בפרויקט הרכבת הקלה בת ים עיר צפופה גם ללא הרכבת די לתושבים עם תחבורה ציבורית נוחה הרגתם את העיר להרבה שנים

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כולם מהנדסים מישהו חייב יסבול בישביל האחר. ועתיד
    טוב יותר

  9. איציק

    איפה ראש העיר?נרדם?ההרגשה היא שהעיר יתומה ובודדה בכל הבלאגן הזה ואין מי שיציל אותה מהגהינום הזה שנקרא רכבת הקללה..

  10. הסובל קשות

    מעניין איפה ראש העיר וחבורת הסגנים , שצופים בכל מה שקורה אך לא פועלים לשינוי המצב, לערב המשטרה בהזרמת התנועה….
    בחישוב מחדש של העבודות.
    כולם נחנקים ולאף אחד לא אכפת מהתושבים

  11. ערן

    ממש לא הבנתם שזה מה שיהיה מעכשיו לתמיד שלושה מסלוליים ישארו אחד שניים תקח האכבת

  12. שלום פלאח תושב בת ים משנת 1963

    בת ים קטנה מדי וצפופה ולא מתאימה לרכבת הקלה גם אחרי סיום העבודות העץכאוס ימשך ויהיה יותר גרוע
    צריך להפסיק את העבודות במהירות ולהחזיר את המצב לקדמותו!!!!!!!!!!

  13. מיקי

    כשתכננו את הקמת הרכבת הקלה בבת ים והשאירו רק נתיב נסיעה אחד ללא שוליים…מעבר לפקקים האינסופיים, האם מישהו חשב, על מעבר של רכבי חירום (בעיקר אמבולנס וכיבוי אש), כשיש רק נתיב אחד וכמה אנשים עלולים למות בגלל התכנון הלקוי??? האם מישהו חשב על קשישים ונכים, שכעת, כדי להגיע מצד אחד לצד השני של הכביש, עליהם ללכת כברת דרך רצינית+סכנה מהמכשולים בדרך… כנראה שגם במקרה הזה, של הרכבת הקלה, אלוהי הכסף, שיקולי הכדאיות והרווח, ניצחו את האנושיות, הצלת חיי אדם ואיכות החיים של התושבים. בבת ים הקטנה, יכלו להמשיך ולהסתדר מצויין (עם התחבורה הקיימת), גם ללא הרכבת הקלה שכנראה תהפוך "בכיה לדורות" ומעמסה כבדה על כולנו. ועל כך נאמר "סוף מעשה במחשבה תחילה".

  14. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    באמת לא מובן למה לחוץ לעירייה לפנות את הזבל דווקא בשעות הבוקר???

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות