מבצע הדברה בבת ים
צילום: באדיבות עיריית בת ים

בעקבות מכת החולדות: מבצע הדברה ב-300 שוחות ביוב בבת ים

עיריית בת ים בשיתוף תאגיד המים העירוני מי בת ים והמשרד להגנת הסביבה, ישקיעו עשרות אלפי שקלים במלחמה במכרסמים, בעקבות עבודות הרכבת הקלה והבנייה המאסיבית בעיר

פורסם בתאריך: 22.1.20 12:54

עיריית בת ים מקצה משאבים רבים למיגור תופעת המכרסמים עקב עבודות הרכבת הקלה בעיר ותבצע הדברה של 300 שוחות ביוב ותיקונים בעשרות שוחות בשטח פרטי. במסגרת זאת, לראשונה בישראל העירייה ותאגיד מי בת ים בשיתוף פעולה עם המשרד להגנת הסביבה.



בימים אלה החלה עיריית בת ים בפיילוט בשיתוף תאגיד המים העירוני מי בת ים והמשרד להגנת הסביבה, במטרה להילחם במכת המכרסמים בעיר, בעקבות עבודות הרכבת הקלה והבנייה המאסיבית.

הפיילוט כולל הדברה של 300 שוחות ביוב וביצוע תיקונים בעשרות שוחות ביוב בבתים פרטיים ברחוב בלפור, בקטע הרחובות מיוספטל ועד ירושלים, כולל הרחובות המקבילים. עלות ההדברה והתיקונים צפויה לעמוד על 65 אלף שקלים בשלב הראשון.

בפיילוט לוקחים חלק שלושה גורמים: הרשות המקומית, תאגיד המים והמשרד להגנת הסביבה, ומדובר בשיתוף פעולה ראשון מסוגו, שבמסגרתו הרשות נכנסת לטיפול בשוחות ביוב בשטח פרטי של התושבים ולא רק בשטח הציבורי.

מבצע ההדברה מבוצע על פי עקרונות מנחים אשר נקבעו על ידי העירייה בשיתוף המשרד להגנת הסביבה בסדרת פגישות וסיורים מקצועיים ברחבי העיר. תחילה, הצוותים המקצועיים איתרו וסימנו שוחות נגועות בהתאם לבדיקה מקדמית ועל פי תלונות ציבור בנושא.

ממצאי הבדיקה יצרו מאגר מידע לעירייה ולתאגיד המים ביחס לשוחות נגועות אותן יש לנטר על בסיס קבוע עד לסיומה של בעיית המכרסמים בעיר. בשלב הראשון, הפיילוט המבוצע כיום יקל משמעותית את בעיית המכרסמים ובהמשך יורחב לאזורים נוספים על פי תוצאותיו, במטרה להביא לסיום הבעיה ולאפשר איכות חיים גבוהה, נקייה ובריאה לתושבי בת ים. כל זאת במקביל לחפירות הרכבת הקלה, אשר מגבירות את בעיית המכרסמים בערים רבות במרכז הארץ.

ראש עיריית בת ים, צביקה ברוט, מסר: "כחלק משדרוג ושיפור פני העיר, הנחיתי את גורמי המקצוע בעירייה להשקיע ככל שיידרש למיגור תופעת המכרסמים בעיר, הנגרמת בגלל העבודות להקמת הרכבת הקלה בכל רחבי גוש דן. לשם כך נשקיע משאבים רבים בהדברה ותיקון של שוחות ביוב הן בשטחים ציבוריים והן בשטחים פרטיים. תושבי בת ים ייהנו בסופו של דבר מעיר נקייה וירוקה ומאיכות חיים גבוהה".



בנוסף לפיילוט שהחל השבוע, מועצת העיר אישרה בשבוע שעבר את תקציב 2020, במסגרתו הוקצו כחצי מיליון שקלים להמשך פעולות ההדברה נגד המכרסמים. בעירייה מציינים כי נשקלת האפשרות להגיש תביעה נגד חברת נת״ע הבונה את הרכבת הקלה, בטענה כי החפירות שהיא מבצעת  גורמות לבעיית העכברים בערים כמו בת ים, חולון ותל אביב.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות