ישיבת התקציב במועצת העיר בת ים
ישיבת התקציב במועצת העיר בת ים

תאורת הרחוב, השירות לקשיש, הניקיון וההדברה: אושר תקציב 2020

כמה כסף יושקע בניקיון ובהדברה והאם חגיגות יום העצמאות יעלו יותר: מועצת העיר אישרה את תקציב העירייה, שגדל ויעמוד על 903 מיליון שקל

פורסם בתאריך: 15.1.20 18:29

עדכון אחרון: 15.1.20 19:50

מועצת העיר בת ים אישרה הערב (רביעי) את תקציב העירייה לשנת 2020, שיעמוד על כ-903 מיליון שקל, לעומת 892 מיליון שקל בתקציב של השנה שעברה.

עם אישור התקציב, מסר ראש העירייה, צביקה ברוט כי "התקציב החדש הוא בשורה אמיתית לתושבי העיר, והוא ההוכחה שאפשר להוציא את בת ים לעצמאות כלכלית".

ברוט הוסיף: "אני מבקש להודות למנכ״לית העיריה יודפת אפק-ארזי שהובילה לצידי בנחישות את העבודה הקשה יחד עם הצוותים המקצועיים של העיריה, לגזבר העיריה חיים אברהם, וגם לחשב המלווה זאב ריקנטי על הפעילות החשובה שהביאה לתוצאה הטובה הזו".



כפי שפורסם מוקדם יותר היום, למרות שתקציב העירייה גדל, הוא כולל קיצוצים רחבים במספר תחומים, ביניהם קיצוץ של כ-700 אלף שקל בתחום שירות לזקן, כאשר 82 אלף מתוכם קוצצו מהשירותים לניצולי שואה.

בעניין זה מבהירים בעירייה כי לא היה קיצוץ בסעיף השירות לקשיש. יש נוסחה של משרד הרווחה לעניין התקציב לפי מספר קשישים נזקקים וכך נקבע הסכום.

כמו כן, נראה כי אגף שפ״ע – שיפור פני העיר, ייאלץ להתמודד עם מכה קשה של קיצוצים בסכום של כשני מיליון שקלים. תקציב המחלקה שעמד בשנה שעברה על סכום של 4.971 מיליון קוצץ לסכום של 2.990 מיליון שקל.

קיצוץ של כחצי מיליון שקלים נוספים הוא מתקציב תאורת הרחוב, כאשר מתוכם 350 אלף שקל יקוצצו מתוך תקציב החשמל לפעולות תאורה. לצורך תיקונים במערכת התאורה לא הוקצב אפילו שקל אחד – לעומת 700 אלף בתקציב של השנה שעברה.

ואולם, בעיריית בת ים מבהירים כי העלויות של תאורות הרחוב הופחתו אודות לשדרוג תאורת הרחוב לנורות מסוג לד.

תקציב בטיחות בדרכים קוצץ כמעט כולו ומתקציב של 220 אלף בשנה שעברה, הוא צומצם לתקציב של פחות מאלף שקל לשנת 2020 וגם השירות הווטרינרי צומצם בכ-123 אלף שקל.

לאלה מצטרפים קיצוצים בשעות תגבור והכנה לבגרויות שמופיעים בתקציב בשני סעיפים נפרדים. בסעיף אחד קוצץ בכעשרת אלפים שקלים, והקציב הנוסף מותנה בגיוס כספים, וצומצם מ-1.25 מיליון ל-0 שקלים.

אז איפה כן נרשמו עליות?

 לעומת הקיצוצים, התקציב החדש מציג השקעה גדולה יותר בניקיון עם תוספת של מיליון וחצי שקלים לאיסוף וביעור אשפה. בסך הכל יעמוד תקציב ניקיון הרחובות על 13.930 מיליון שקל.

עוד בתקציב: תוספת של 5,000 שקל נוספים להדברה של עכברים ומזיקים, שעמדה בשנת 2019 על 415 אלף שקלים.

כמו כן, הוגדל התקציב עבור אירועים לילדים בעלי צרכים מיוחדים, בתוספת של 300 אלף שקל עבור טיפול בעיוורים בקהילה.

התקציב החדש מציג תוספת של 200 אלף שקלים לתקציב הנהלה ומועצה, ותוספת של 72 אלף שקל להסברה ויחסי ציבור.

תקציב רישוי עסקים עלה ב-300 אלף שקל, ותקציב יום העצמאות גדל מעט מ-1.2 מיליון שקלים בשנה הקודמת, ביום העצמאות הקרוב יושקע תקציב של 1.3 מיליון שקלים. כמו כן, נרשמה תוספת של כמיליון שקלים לאירוע תרבות אחרים בעיר, ו-900 אלף שקל לעמותות הנוער השונות.

אחת העליות הגדולות בתקציב העירייה לשנת 2020 הוא תקציב משרד מהנדס הרשות, שעלה 70 אחוז ומתקציב של 4.8 מיליון שקל, גדל ל-8.2 מיליון שקל.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות