בירוקטריה
צילום אילוסטרציה: Billion Photos/ Shutterstock.com

הסתבכתם עם בירוקרטיה? בקרוב מרכז שירות ייעוץ לאזרח (שי"ל) גם בבת ים

תושבי בת ים מוזמנים לאירוע פתיחת המרכז החדש, שיסייע במיצוי זכויות בתחומים שונים לכלל התושבים

פורסם בתאריך: 12.1.20 17:51

בשבוע הבא תחנוך עיריית בת ים את מרכז שירות ייעוץ לאזרח (שי"ל) החדש שיעניק שירות עבור כלל תושבי העיר.

המרכז החדש יסייע במיצוי זכויות, ויעניק מידע רב תחומי לתושבי בתחומים שונים שמצריכים תהליכי בירוקרטיה, כמו זכויות של משפחות שבראשן הורה עצמאי (חד הוריים), זכויות של אנשים שמתמודדים עם חובות, יחסי עבודה, סיוע במילוי טפסים, משפחות עם ילדים עם צרכים מיוחדים, יעוץ והכוונה בנושאים בנקאיים.



פתיחת מרכז שי"ל היא פרי שיתוף פעולה בין האגף לשירותים חברתיים בעיריית בת ים לבין משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים, במטרה לסייע לתושבי העיר בנושאי זכויות אזרח ומתן מענה מתאים עבור צורכיהם. המענה יינתן על ידי מתנדבים ויהיה פתוח לכלל תושבי בת ים, בשונה מהעבר שהשירות ניתן רק ללקוחות האגף לשירותים חברתיים.

אירוע חנוכת המרכז יתקיים בשבוע הבא, ביום רביעי (22.1) במעמד ראש העירייה צביקה ברוט. באירוע ייערך יריד מיצוי זכויות והנגשת שירותים, והרצאה בנושא דיני עבודה שתועבר על ידי עו"ד שירה בן שיטרית. העירייה מזמינה את תושבי בת ים לאירוע הפתיחה, הזדמנות מצוינת לקבל מידע על זכויות והכל במקום אחד. הכניסה לאירוע חופשית בהרשמה מראש.

צוות מתנדבי המרכז עברו הכשרות בתחומים של מיצוי זכויות וייעוץ לתושבים ויעניקו סיוע בנושאים של מתן שירות איכותי ללקוח, חובות, זכויות של משפחות שבראשן הורה עצמאי, זכויות של משפחות לילדים עם צרכים מיוחדים ועוד. הייעוץ והסיוע יינתנו, לאורך כל השנה חינם וללא כל עלות כספית. השירות יינתן במשרדי שי"ל, בשכונת עמידר ברח' חלמית 9, בימים ראשון 16:00-19:00, ובימים שני ושלישי בין השעות 9:00-12:00.

תחנת שי"ל בת ים הינה מיזם ייחודי הצמח מתוך תכנית ש"יל הארצית ו"מרכז עוצמה", הפועל ביחידה לעבודה קהילתית של האגף לשירותים חברתיים בבת ים. מנהלת היחידה עו"ס גבאי שירה, מציינת שיחודו של המרכז, אשר פועל במודל "עוצמה", הינו בשימת דגש על מעקב אחר פניית הלקוח עד לקבלת תשובה.

מנהלת תחנת שי"ל עו"ס אנה מוכיח אומרת כי "שי"ל צמח ממרכז למיצוי זכויות עבור משפחות קשות יום, שפעל במרכז עוצמה במשך כשנתיים. כעת הוא מרחיב את תחומי המענים הניתנים ופותח את שעריו לכלל התושבים".

ראש עיריית בת ים צביקה ברוט בירך על פתיחת מרכז שי"ל בעיר: "עיריית בת ים בראשותי ממשיכה להוביל את מהפכת השירות לתושבים ולספק להם סל שירותים רחב במגוון תחומים. מרכז שי"ל בת ים יסייע לקדם את נושא מיצוי הזכויות של התושב, ולקבל את המענה המתאים ביותר לצורכיו. כלל התושבים יזכו לדלת פתוחה בכל הנוגע לתחום של מיצוי זכויות, ולהכיר את הדרכים למימושן, דבר שלא היו זכאים בעיר רק מטופלי רווחה עד כה. מדובר בבשורה עבור תושבי בת ים הזקוקים לסיוע הזה.  נמשיך גם בעתיד לשפר ולייעל את השירות לתושבים".

 

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות