ישיבה
ישיבה

צפו: צעקות וחילופי האשמות קשות בדיון בנושא הדיור הציבורי לעולים

מחזיקת תיק הקליטה לשעבר האשימה את ראש העירייה בכך שגנז תוכנית לדיור ציבורי לעולי חבר העמים. בתגובה הטיח לעברה: "דאגת לבעלי האינטרסים. עזרת לקבלנים"

פורסם בתאריך: 9.1.20 11:57

צעקות והאשמות קשות בישיבת מועצת העיר אמש סביב סוגיית הדיור הציבורי לעולי ברית המועצות לשעבר.

אתמול (רביעי) התקיימה ישיבת מועצת עיר סוערת במיוחד, שכללה חילופי האשמות בין ראש עיריית בת ים, צביקה ברוט, לבין חברת המועצה מהאופוזיציה אירנה גנין, לשעבר מחזיקת תיק הקליטה. הרקע: ההצעה לסדר לעודד בניית דירות לדיור הציבורי, כפי שפורסם כאן ב"השקמה בת ים".



את ההצעה לסדר הקוראת לדאוג לדיור ציבורי לעולי חבר העמים בבת ים, הגישה חברת המועצה אנסטסיה סהר, מחזיקת תיק הקליטה. אלא שבמהלך הדיון החלו חילופי האשמות קשות מצד גנין – קודמתה בתפקיד. זאת בטענה כי ראש העירייה עצמו היה זה שפגע בדיור הציבורי לעולים החדשים. לטענת גנין ברוט גנז פרויקט, עליו עבדה בחמש השנים האחרונות, שאמור היה לספק 260 דירות לעולים מחבר העמים שנמצאים בישראל יותר מ-20 שנה, ונמצאו זכאים לדיור ציבורי.

מול האמירות של גנין הגיב ברוט בחריפות, ובפעם הראשונה מאז בחירתו לתפקיד ראש העירייה, העלה את הטונים בישיבה מול חברי המועצה. "במשך חמש שנים היית בתפקיד ודירה אחת לא הוספת", כך הטיח ברוט כלפי גנין. "את דאגת לבעלי האינטרסים ולא לאינטרס של העולים החדשים. כל הכבוד, עזרת לקבלנים בצורה מצוינת".

גנין השיבה להאשמות: "אתה אשם. במשך שנה במקום לקדם, אתה בעצמך עצרת את הפרויקט הזה".

בתגובה אמר ברוט: "את יכולה להפסיק לשקר, שבי בשקט. במשך חמש שנים לא עשית כלום, ואני בשנה אחת אחלק מאה דירות. יש פה מחזיקת תיק קליטה שבפעם הראשונה הביאה כספים פי כמה ממה שהבאת".

צפו בישיבת המועצה הסוערת:

 

לאחר הישיבה הסוערת אמרה גנין: "אני לא מצליחה לתאר את ההרגשה שלי אחרי הישיבה אתמול. אני מזועזעת מהשקרים שהציגו שם. במשך חמש שנים אני עובדת על פרויקט שהיה אמור לספק דירות לזכאים".

"בבת ים יש יותר מ-2,200 עולים מחבר העמים שנמצאים בישראל למעלה
מ-20 שנה וזכאים לדיור ציבורי", היא הוסיפה, "ומאז שנבחר לתפקיד צביקה ברוט אני נלחמת למען הפרויקט אך הוא בחר לבטל אותו ולגנוז בנייה של 260 דירות עבורם".

גנין התייחסה גם להאשמות שהוטחו לעברה בישיבה, ואמרה: "לא הכרתי או פגשתי את הקבלן לפני כן, וגם היום אין לי שום קשר אליו. הייתי שמחה שמי שמפיץ שקרים גם יעמוד מאחורי המילים שלו ולא יספק רמזים מעוותים".

עוד הוסיפה כי "הדברים שנאמרו אתמול היו קשים ומכוערים ואני תוהה למה ראש העירייה לא פנה למשטרה אם נעשו דברים לא חוקיים. אני מתכוונת לתבוע את ראש העירייה על הוצאת דיבה ולשון הרע. אנחנו עוד ניפגש בבית משפט".

ראש העירייה והנהלת העיריה סרבו להתייחס לדברים של גנין, ואמרו רק כי "הנושא מתברר בימים אלה על ידי רשויות החוק ואנו סומכים עליהם באופן מלא. לפיכך אנו לא יכולים בשלב זה להתייחס לדברים מעבר לכך״.

עם זאת, בכירים בעיריה תקפו בחריפות את גנין, שלדבריהם רק השבוע שוחחה עם ראש העירייה על אפשרות כניסה לקואליציה: "מוזר שמול המצלמות אירנה גנין צועקת, אבל מאחורי הקלעים משוחחת עם ראש העירייה על אפשרות להיכנס לקואליציה בתמורה לתפקידים. היא מתעקשת לתת פרויקט בנייה לחברה מסוימת, למרות שמשרד הקליטה פסל את החברה הזו ואמר שהיא לא מתאימה לבנות לעולים חדשים".

עוד אמרו הבכירים כי "במשך חמש שנים ארינה גנין היתה ממלאת מקום ראש העירייה בשכר, וקיבלה כשני מיליון שקלים מהעיריה עבור עבודתה. למרות זאת, היא לא הוסיפה אפילו דירה אחת לעולים החדשים בבת ים. לא ברור מה היא עשתה כל התקופה הזו. ודווקא עכשיו, כשראש העירייה הודיע שהעיריה ומשרד הקליטה ימצאו פתרון למאות עולים, היא פתאום מצביעה נגד העולים החדשים. זה הזוי".

בנוסף נמסר כי "כנראה שהפוליטיקה אצלה חשובה יותר מהעשיה למכן העולים. אז אירנה גנין יכולה להמשיך ולחמם את הכסא עוד חמש שנים, בזמן שהנהלת העיר הנוכחית מתחייבת בתוך שנה להביא פתרונות דיור למאות עולים בעיר".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת

 

 

תגובות

2 תגובות
2 תגובות
  1. גד

    למה יש לעולים מרוסיה יתרון בדיור ציבורי על פני ישראלים מחוסרי דיור,שיקנו דירה ויקחו משכנתא כמו ילידי הארץ.

  2. חובה מוסרית לבנות דיור ציבורי בבתים!

    חובה מוסרית לבנות דיור ציבורי בעיר! בעבר היה מלאי גדול של דירות ובסוף שנות התשעים עשו חוק בראשות רן כהן ומכרו מלא והיום יש בקושי
    זה היה פשע נגד שכבות החלשות משום ש לאנשים שזקוקים אין עכשיו דירה פנוייהו
    נראה את ראש העיר מקדם פרוייקט כזה!

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות