אתר בנייה בת ים. צילום: השקמה

הצעה לסדר: הקמת דיור ציבורי בבת ים עבור עולי מדינות חבר העמים

"בבת ים מתגוררים עשרות אלפי עולים חדשים, אשר רבים מהם ממתינים לקבלת דיור ציבורי", מסבירה מחזיקת תיק הקליטה. ראש העירייה: בכוונתי להגדיל את מלאי הדיור הציבורי, אך לא באמצעות קומבינות"

פורסם בתאריך: 7.1.20 11:56

עו"ד אנסטסיה סהר, חברת המועצה מטעם סיעת הליכוד ומחזיקת תיק הקליטה בבת ים, קוראת לפעול להקמת דיור ציבורי בעיר לעולים מברית המועצות לשעבר.

סהר הגישה הצעה לסדר בנושא, שתעלה בישיבת המועצה הקרובה מן המניין שתתקיים מחר (רביעי). בהצעה מבקשת סהר מהעירייה לפעול למען הגדלת מלאי הדירות לעולים זכאים.



"בעיר בת ים מתגוררים עשרות אלפי עולים חדשים, רובם המכריע ממדינות ברית המועצות לשעבר", כותבת סהר בהצעה לסדר, "תמהיל האוכלוסייה בעיר כולל כ-37 אחוזים של עולים חדשים, אשר רבים מהם ממתינים עדיין לקבלת דיור ציבורי דרך משרד הקליטה. לאורך כל השנים האחרונות, לא עשתה העיריה מספיק כדי להגדיל את מלאי הדיור הציבורי לעולים החדשים".

אנסטסיה סהר שבצ'וק,מחזיקת תיק הקליטה בעירייה

אנסטסיה סהר

בעיריית בת ים ניסו בעבר לקדם דיור ציבורי לעולים, אך הפרויקט נפסל במכרז של משרד הקליטה, משום שלא עמד בקריטריונים. גם לכך התייחסה סהר, וציינה בהצעה לסדר: "באופן תמוה, למרות שהפרויקט נפסל במרכז משרד הקליטה, המשיכו גורמים בעיר לתמוך בפרויקט שלא היה מסייע לעולים החדשים".

"בהתאם לכך אבקש להצביע על הצעת החלטה הקובעת כי העירייה תפעל להגדלת מלאי הדירות לדיור הציבורי המיועד לעולים זכאי משרד הקליטה, בכל דרך אפשרית הן באמצעות הגדלת המלאי הקיים והן באמצעות בינוי נוסף למי שיעמוד בקריטריונים של משרד הקליטה".

בתגובה לדברים מסר ראש העירייה, צביקה ברוט: "התחייבתי שהנהלת העיר בראשותי תפעל לטובת ציבור העולים החדשים בעיר, וכך נמשיך לעשות.  בשנה האחרונה הגדלנו משמעותית את מגוון האירועים עבור הציבור החשוב הזה, ובשנה הנוכחית נגדיל משמעותית את התקציב עבורם".

"בכוונתי להגדיל את מלאי הדיור הציבורי בעיר, אך לא באמצעות קומבינות שיעלו לעולים החדשים הרבה כסף – אלא באמצעות דיור ציבורי אמיתי שמאושר על ידי משרד הקליטה. לא ניתן לאף אחד לנצל את העולים החדשים, אלא נשמור עליהם ועל הזכויות שלהם מכל משמר".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת

 

 

 

 

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אור

    נמאס כבר לא רוצים שידאגו לבת ימים קודם לדיור חוצפה אחרככ אומגים למה יש שנאה

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות