מיון
צילום: מד"א

חוזרים הביתה בשלום: היערכות במשטרה ובמד"א לקראת חגיגות הסילבסטר | צפו:

לקראת חגיגות השנה האזרחית החדשה בבת ים, המשטרה ומד"א פרסמו הנחיות לנהגים ולמבלים

פורסם בתאריך: 30.12.19 16:15

המשטרה נערכת ומתגברת את כוחותיה לקראת חגיגות פתיחת השנה האזרחית החדשה בליל שלישי הקרוב. שוטרי משטרת ישראל ומתנדבי המשטרה יערכו בצירים הראשיים ובמוקדי הבילוי המרכזיים על מנת להבטיח את שלומם וביטחונם של כלל האזרחים, וכדי למנוע מקרים של נהיגה מסוכנת בהשפעת אלכוהול.



כמדי שנה, ליל הסילבסטר מתאפיין בריבוי מבלים, עומס במקומות בילוי, שתייה מרובה של אלכוהול כחלק מהחגיגות שעלולה להוביל לנהיגה בשכרות או לאירועי אלימות תחת השפעת אלכוהול וריבוי אירועי הקמות רעש כתוצאה מחגיגות בבתים פרטיים.

כחלק מהיערכות המוגברת, תתקיים פעילות מוגברת במרכזי הבילוי ובתוכם מוקדי בילוי הנוער. בין היתר תתבצע פעילות הסברתית וכן אכיפה של חוק האלכוהול וחוק הרעש, ותתקיים פעילות אכיפה מוגברת כנגד נהיגה תחת השפעת סמים ואלכוהול.

לקראת החגיגות הקרובות, המשטרה פרסמה הנחיות ודגשים לציבור הנהגים והמבלים – זכרו, אם שותים לא נוהגים.

  • עצירת הרכב בשולי הדרך אסורה ומסוכנת ויש לעצור רק במפרצי חנייה מוסדרים או במקומות מוסדרים בלבד, למעט במקרי חירום.
  • יש לקבוע נהג תורן טרם הבילוי, או להסתייע בתחבורה ציבורית.
  • יש להימנע משימוש בטלפונים ניידים בזמן הנהיגה או מכל היסח דעת המסכן את כלל יושבי הרכב ומהווה גורם מרכזי לתאונות הדרכים.

לציבור המבלים במוקדי הבילוי השונים, מומלץ להקפיד על הכללים הבאים:

  • לפתוח בקבוק משקה באופן עצמאי ולהימנע מקבלת בקבוק פתוח מאדם זר.
  • לשמור את המשקה בהשגחת המבלה כל העת ולגלות ערנות לכל התנהגות חריגה וחשודה בסביבתכם.
  • במצב של השפעה חריגה של משקה, בין אם אלכוהולי ובין אם לאו, יש לפנות לקבלת סיוע.
  • לקבוע מראש חבר/ה שאינם שותים (גם לצורך הנהיגה הביתה וגם לבטיחות בבילוי עצמו).

 

אילוסטרציה צעירים שותים אלכוהול

צילום: עמותת אור ירוק

ובאיזו עיר חלה עלייה חדה בכמות הנהגים השיכורים שנתפסו? עמותת אור ירוק פרסמה כתזכורת כמה נתונים לקראת הסילבסטר:

בחולון רשמה המשטרה 154 דוחות לנהגים שהיו בהשפעת אלכוהול/סמים בשנת 2018. מדובר בעליה של 86% בכמות הדוחות שחולקו בהשוואה לשנת 2017, שבמהלכה רשמו השוטרים 83 דוחות אלכוהול/סמים לנהגים בעיר. חולון היא העיר השמינית בכמות הדוחות שחולקו.

בבת ים רשמה המשטרה 75 דוחות לנהגים שהיו בהשפעת אלכוהול/סמים בשנת 2018. מדובר בירידה של 19% בכמות הדוחות שחולקו בהשוואה לשנת 2017, שבמהלכה רשמו השוטרים 93 דוחות אלכוהול/סמים לנהגים בעיר. בת ים היא העיר ה-12 בכמות הדוחות שחולקו.

נהיגה תחת השפעת אלכוהול היא תופעה נרחבת אך למרות זאת בחמש השנים האחרונות דווקא ירדו מספרי הדוחות שרשמה משטרת ישראל לנהגים שיכורים ברחבי ישראל. במבט על פני חמש השנים האחרונות (2014-2018) ניכרת ירידה חדה במספר הדוחות לנהגים שיכורים.

פילוח הנתונים על פי ערים וישובים חושף, כי תל אביב ניצבת במקום הראשון במספר הדוחות שניתנו בשנת 2018 לנהגים שנתפסו נוהגים תחת השפעת אלכוהול/סמים, עם 1,304 דוחות. במקום השני הלא מחמיא נמצאת העיר חיפה שבה נרשמו 826 דוחות לנהגים שיכורים בשנת 2018. במקום השלישי ניצבת באר שבע עם 536 דוחות, במקום הרביעי נמצאת ירושלים עם 309 דוחות, וראשון לציון סוגרת את החמישייה הפותחת עם 282 דוחות בלבד שנרשמו לנהגים שנתפסו נוהגים תחת השפעת אלכוהול/סמים.

"נהיגה בשכרות היא אחת מעבירות התנועה הקשות והחמורות שיש ומעבר לכך מדובר גם במעשה אנטי מוסרי ואנטי חברתי. אדם בוחר לשתות אלכוהול ולעלות על ההגה ובכך לסכן לא רק את עצמו אלא את החיים של כולנו", אומר מנכ"ל עמותת אור ירוק ארז קיטה.

משטרת ישראל תפעל לשמירה על ביטחונם ושלומם של כלל אזרחי מדינת   ישראל בטרם ובמהלך חגיגות ציון השנה האזרחית החדשה במטרה שכולם יוכלו לבלות בבטחה, ובסיום, כולם יחזרו הביתה בשלום.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות