פחי אשפה בבת ים

נפרדים מהמשאיות לפינוי אשפה: בת ים עוברת לשינוע פסולת תת קרקעית

פורסם מכרז להקמת המערכת בעלות של 40 מיליון שקל בשכונת פארק הים. כך זה יעבוד:

פורסם בתאריך: 26.12.19 10:07

עיריית בת ים פרסמה מכרז לתכנון, ביצוע והפעלה של מערכת איסוף פסולת פניאומטית (תת-קרקעית). בשלב זה הפרויקט, שעלותו מוערכת בכ-40 מיליון שקל, יבוצע בשכונת פארק הים בדרום מערב העיר.



המכרז הוא לתכנונה, הקמתה, הפעלתה ואחזקתה של מערכת פניאומטית לפינוי פסולת, שפועלת בשכונה הירוקה בעיר יבנה ומתוכננת גם בראשון לציון השכנה. זאת, כאשר המערכת החדשה תורמת לסביבה ירוקה יותר, עידוד הפרדת פסולת במקור, מניעת מפגעי ריח, רעש וזיהום והפחתת נסיעות כלי רכב כבדים ומשאיות לפינוי אשפה בתוך השכונה.

החברה שתזכה במכרז תידרש לתכנן ולהקים את המערכת באופן מודולרי על מנת לאפשר גמישות מרבית בהפעלתה, ועל מנת לאפשר את הרחבתה בהתאם לגידול באוכלוסייה, גם מעבר למספר יחידות הדיור המתוכננות בשכונה, ולחיבור פוטנציאלי של משתמשים נוספים בבת ים.

מדובר במערכת שפועלת באמצעות יניקת אוויר באמצעות צינורות תת קרקעיים לאתר איסוף מרכזי, כאשר הפסולת מופרדת ליבשה ורטובה. בעירייה מציינים כי אומנם עלות המערכת גבוהה יחסית, אולם החזר ההשקעה הוא מהיר אל מול אורך חיים המערכת.

ראש העירייה, צביקה ברוט, מסר: "הקמת המערכת הפניאומטית שטומנת בחובה השקעה ראשונית גדולה, תניב תשואה אדירה הן לתושבי השכונה בפרט והן לעירייה ותושבי העיר בכלל. התושבים ייהנו מאיכות חיים אחרת: ללא משאיות, פחות זיהום אויר ופחות מפגעי רעש. מערכת פינוי האשפה הפניאומטית היא שיפור טכנולוגי המיישם את מהמדיניות שהתוויתי לקידום החדשנות בעיר, והתושבים נהנים פעמיים. פעם אחת מיתרונות המערכת ופעם השנייה מהחיסכון שתניב לקופת העירייה".

המערכת מתוכננת לפארק הים, שכונה בתכנון והקמה בדרום מערב בת ים, המשתרעת על כ-3000 דונם, ומשלבת מגורים, מסחר ותעסוקה. בשנים הקרובות צפויות להיבנות בשכונה יותר מ-6,000 יחידות דיור חדשות בעשרות מגדלי מגורים רבי קומות. הבניינים נמצאים בשלבי היתר שונים וחלקם בבניה.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. צביקה

    חבל על המיליארדים ששופכים לחוף בתים.תשאירו את הלוק הטבעי מקסימום תרחיבו את שובר הגלים.עדיף שאת כל המבנים על החוף יבנו בבניה קלה וישפצו כל שנה.עכשיו תעיפו את כל הבטונים והברזל מהחוף ותשאירו חול ים בלבד.ואל תנסו למכור את רכוש הציבור לציבור בישראל זה של כולנו.ותפסיקו לעצבן אחרת תעופו לקטמנדו.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות