יחידות החילוץ של המשטרה נערכות למזג האוויר הסוער

בעקבות הסערה שבדרך: המשטרה פרסמה שורה של המלצות לנהגים

פורסם בתאריך: 25.12.19 11:38

משטרת ישראל נערכת לקראת מזג האוויר הסוער ומפרסמת המלצות לציבור הנהגים ומשתמשי הדרך. זאת בנוסף להיערכות העירייה, כפי שפורסם כאן ב"השקמה בת ים".

על פי תחזית השירות המטאורולוגי, החל מהיום (רביעי) ובמהלך סוף השבוע הקרוב, צפויה מערכת חורפית סוערת אשר תשפיע על רוב אזורי הארץ. במערכת זו, צפוי מזג אוויר גשום וסוער עם משקעים משמעותיים, ולכן צפויות הצפות ברחבי הארץ ובפרט במישור החוף ובשפלה ורוחות עזות שינשבו ושעלולות לגרום לנזקים שונים.



בעקבות התחזית במשטרה נערכים עם יחידות החילוץ והמערך האווירי. בנוסף, במשטרה ממליצים לציבור להיות קשוב לאמצעי התקשורת ולהישמע להנחיות השוטרים הפועלים ופרוסים בשטח.

כמו כן, נמסר כי ניתן לקבל מידע אודות שינויים בהסדרי התנועה גם באמצעות מוקד המידע הארצי של משטרת ישראל שמספרו 110. במשטרה מבקשים כי "בכל אירוע חריג המצריך התערבות משטרתית מיידית – יש לפנות ללא שיהוי למוקד החירום של המשטרה שמספרו 100".

מהמשטרה נמסר כי לאור ניסיון העבר, ניתן לצפות כי מזג האוויר הסוער יגרום גם לחסימות צירים, הצפות ושיטפונות ברחבי הארץ. בשל כך, הערכות המשטרה כוללת תאומים שונים והכנת כוחות שיגיעו לצמתי דרכים בהם יידרש טיפול וסיוע מידי כתוצאה מפגעי מזג האוויר.

בעקבות התחזית מומלץ לציבור לא לנסוע או לטייל באזורי שיטפון שעלולים להוות סכנת חיים. במשטרה קוראים לנהגים להימנע מנסיעה בכבישים שבהם יש הצפה, לשמור מרחק ולהאט את מהירות הנסיעה במזג האוויר הסוער. כמו כן, מומלץ לוותר על נסיעות שאינן הכרחיות או טיולים בנחלים ואזורים שעלולים להיות מוצפים נוכח מזג האוויר הסוער.

כמו כן, ממליצה המשטרה לבדוק כי צמיגי הרכב והמגבים תקינים, ששמשות הרכב נקיות על מנת לספק תנאי ראות טובים לנהג, ושפנסי הרכב הקדמיים והאחוריים נקיים ותקינים – על מנת לראות ולהראות בהתאם.

כמו כן, יש להתאים את מהירות הנסיעה לתנאי הדרך ולהאט משמעותית בעת כניסה לעקומות ובעת ביצוע פניות חדות, יש להדליק אורות דרך במהלך כל הנסיעה.

עוד בהמלצות: יש לשמור מרחק גדול יותר, לאחוז את ההגה בשתי ידיים מאחר שכניסה עם הרכב לשלולית, ובורות המוסתרים על ידי הצטברות מים על הכביש – עלולה לגרום לסטייה פתאומית של הרכב, יש להתרכז בנהיגה ולהימנע מהיסח דעת בדגש על שימוש בטלפון הנייד.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות