צוללן
צילום: רוני זיו

גולגולת של פרה נמצאה בחוף הסלע: "עדות לסבל שבמשלוחים החיים"

הצוללן מבת ים, רוני זיו, שלא פעם חושף את העולם המופלא מתחת לפני המים, נתקל גם במראות קשים

פורסם בתאריך: 23.12.19 16:41

הצוללן הבת ימי רוני זיו שכבר רגיל למראות קשים בחופי בת ים, נדהם למצוא גולגולת של שור באחת מצלילותיו האחרונות.

רק לפני פחות מחודש מצא זיו בקרקעית חוף הסלע צב ים ענק שככול הנראה נחנק למוות לאחר שהסתבך עם שקית. בימים האחרונים מצא זיו על גולגולת הפרה שהצליחה להעביר בו תחושות קשות.



"הופתעתי ונעצבתי מאוד", מספר זיו, "צללתי בעומק של ארבעה מטרים בלבד, ואז ראיתי את הגולגולת. אני מאמין שהגולגולת היא תוצאה של המשלוחים החיים בים התיכון, והתיעוד הזה הוא עדות לסבל שבמשלוחים האלה".

המשלוחים החיים נועדו לספק את הביקוש לבקר בעיקר במזרח התיכון ובדרום מזרח אסיה. בישראל צומח הייבוא משנה לשנה. ב-2017 יובאו לישראל כחצי מיליון עגלים וטלאים, ובמחצית הראשונה של 2018 גדלו היקפי המשלוחים בכ-36 אחוז.

ארגונים רבים למען בעלי חיים, בישראל ובעולם, מנסים להיאבק במשלוחים החיים, כשהם מצביעים על התנאים הקשים שבהם מובאים בעלי החיים ועל האחוז הגבוה של תחלואה ומוות במהלך המסע ולאחריו.

גם זיו עצמו מזועזע. יממה בלבד לאחר הצלילה שבה גילה את הגולגולת, הוא מצא גם חלקי גוף ככול הנראה של עז או כבש, גם הם ככול הנראה היו במשלוחים חיים.

צילום: רוני זיו

זיו, הצוללן הבת ימי שחשף לא פעם את העולם המופלא שמתחת לפני המים, תיעד בחוף הסלע האהוב והפופולרי בעלי חיים נדירים כמו צבי ים, חתולי ים ואפילו תמנונים וכרישי חול. לצד הגלריות עוצרות הנשימה, זיו חוזר ומתריע מפני הזיהום הרב הנשטף אל החופים וגרם למותם של בעלי חיים.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות