אילוסטרציה: צעיר בודד ייאוש דיכאון
צילום אילוסטרציה: shutterstock

תושב בת ים איים להצית את עצמו בעקבות צו פינוי מדירתו

בן ה-56 תלה סדינים ספוגים בדלק ואיים להצית את עצמו. אחותו מספרת: "אין לו לאן ללכת. פעם הוא עבד, אבל עכשיו הוא רדוף"

פורסם בתאריך: 22.12.19 17:37

תושב בת ים, בן 56 המתגורר בדיור ציבורי של חברת עמידר, קיבל צו פינוי מדירתו בשבוע שעבר, המודיע לו שבעוד שלושה חודשים ייאלץ לצאת מהדירה. בעקבות זאת, הדייר תלה סדינים ספוגים בדלק ואיים להצית את עצמו.

התושב התגורר במשך שנים בדירת עמידר של אביו, שהיה זכאי לדיור ציבורי. האב שנפטר לפני כ-13 שנה, הגיש לפני מותו בקשה להכיר בבנו כ"בן ממשיך" – סטטוס שיקנה לבן את הזכות להמשיך לגור בדירה גם לאחר מות האב. משרד הבינוי והשיכון סרב לבקשת האב, אך הבן המשיך לגור בדירה גם לאחר שאביו נפטר, והוגדר כ"פולש".



בשבוע שעבר קיבל הבן במפתיע צו פינוי מיזם פרטי, המודיע לו כי בבניין שבו הוא מתגורר יחל בעוד שלושה חודשים פרויקט פינוי בינוי, ובעוד שאר דייריי הבניין זכאים לחלופה שאותה יממן היזם, הבן המוגדר כפולש לא זכאי לחלופה ועליו לעזוב. "בעצם הודיעו לאחי שהוא נזרק לרחוב", אמרה אחותו של הדייר המפונה. לדבריה מצבו הנפשי של אחיה קשה. "אין לו לאן ללכת. פעם הוא עבד, אבל עכשיו הוא רדוף. הוא מפחד שכשייצא מהבית יחליפו לו מנעול ויוציאו אותו. הוא לא יצא מהבית כמה חודשים".

האחות הוסיפה ותיארה, "כעת הוא מאיים להתאבד. הוא תלה סדינים שספוגים בדלק ואמר שברגע שמישהו יכנס או יפרוץ את הדלת, הוא יצית את עצמו".

בעמידר מנסים כעת להתמודד עם מצבו המורכב של הדייר. מהחברה נמסר: "הפונה מתגורר בדירה בניגוד לחוק, בקשתו להמשיך להתגורר בדירה נדונה ונדחתה על ידי משרד הבינוי והשיכון (לו הסמכות לאשר מגורים בדירה). בהתאם לפסק דין שהתקבל בעניינו כבר בשנת 2007 הוא התבקש לפנות את הדירה. נבהיר כי הבניין מיועד לפינוי בינוי – לפיכך הוא קיבל מהיזם בקשה לפנות את הנכס. גם היום, נציגתנו שוחחה עימו וסוכם כי יגיע בהקדם למרכז השירות, כדי שנסייע לו בהגשת בקשה מחודשת וכן בבחינת זכאותו לסיוע. נשמח לעמוד לרשותו ולסייע בכל הניתן במסגרת האפשרויות".

ממשרד הבינוי והשיכון נמסר בתגובה: "משרד הבינוי והשיכון מעניק סיוע לכ-175 אלף משפחות זכאיות בעלות של כשני מיליארד שקלים בשנה, במלאי הדיור הציבורי נמצאים כיום כ-55 אלף דירות שהמשרד רכש ולמצער מלאי הדירות מוגבל. הדייר מתגורר בניגוד לחוק בדירת עמידר שהייתה שייכת לאביו ונפטר בשנת 2006. החוק קובע מיהו דייר ממשיך ונמצא שלצערנו כי הפונה איננו עומד בתנאי החוק. מחברת עמידר שוחחו עמו באשר להגשת בקשה לקבלת פתרון בדיור. ככל שישתף פעולה בהגשת הבקשה, משרדנו יטפל בבקשתו בכפוף לכללים".

נציין כי בעקבות פניית מערכת "השקמה בת ים", שוטרי משטרת ישראל הגיעו למקום והפנו את הדייר לקבל טיפול רגשי בקהילה.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות