בוסקילה בהמתנה במעבר הגבול
בוסקילה בהמתנה במעבר הגבול

אורי בוסקילה וסגני ראשי ערים מישראל עוכבו בירדן ונדרשו להסיר סממנים יהודים

בוסקילה המשמש גם כיו״ר פורום הסגנים מספר על הבידוק המשפיל שעבר יחד עם חבריו הבוקר, ומוסיף: "הירדנים הציעו לסגנים מהמגזר הערבי לעבור קודם, אבל הם סרבו. הייתה סולידריות יפה"

פורסם בתאריך: 3.12.19 10:32

בוקר דרמטי עבר על סגני ראשי הערים בישראל: עוכבו בכניסה לירדן ונדרשו להסיר כל סממן המצביע על זהותם היהודית.

ביום ראשון יצאו סגני ראשי הערים בישראל לכנס באילת. את הכנס הוביל אורי בוסקילה, סגן ראש עיריית בת ים צביקה ברוט, המשמש גם כיו״ר פורום הסגנים והמ"מ.



הבוקר (שלישי), במסגרת הכנס, יצאו הסגנים לטיול מאורגן לפטרה שבירדן. לאחר שעברו את הבידוק מצד הישראלי, עברו הסגנים לבידוק בצד הירדני, אלא שאז נתקלו בבעיות שנבעו, לטענת בוסקילה "מטעמים אנטישמיים".

לדבריו, במעבר הגבול נדרשה קבוצת הסגנים להוריד מעליה כל סממן יהודי, כמו כיפה או ציצית. הוא מוסיף כי למרות הבקשה התמוהה, לסגנים לא נותר להוריד פרטי לבוש וסממנים דתיים, כדי לעבור הבידוק הביטחוני.

אבל בכך זה לא הסתיים. לאחר סבב הבדיקות, הודיעו הירדנים לקבוצת הישראלים כי עליהם לעבור את הבידוק בשנית. כך מצאו עצמם סגני ראשי הערים בישראל עוברים את אותו הבידוק פעם נוספת. אולם גם בפעם השנייה הירדנים לא השתכנעו שקבוצת הישראלים רשאית להיכנס, והסגנים נאלצו לעבור בידוק גם בפעם השלישית, כאשר בין סבבי הבדיקות הביטחוניות הם מצטופפים במסדרון צר.

בוסקילה טוען כי מדובר באירוע אנטישמי, ואמר: "הירדנים הציעו לסגנים מהמגזר הערבי שהיו חלק מהקבוצה שלנו לעבור קודם, אולם הם סרבו. הייתה סולידריות יפה וראויה לציון בין חברי הקבוצה".

הכנס באילת

סגן נוסף מבת ים שהצטרף לכנס הוא יהודה הרוש, הוסיף: "הסגנים ג׳אבל חוסיין ומוסה עבדל רחמן מאבו גוש, ושאר הסגנים מהמגזר הערבי נרתמו עבור הקבוצה ובחרו לעבור את הבדיקות והעיכובים יחד עם כולם".

בוסקילה מספר כי בזמן שהמתינו במעבר הגבול, הסביר מדריך הקבוצה כי ליחס הירדנים קדם אירוע החריג, כאשר "לפני מספר ימים הייתה תקרית בין יהודים דתיים בקבר אהרון, לאחר שציירו גרפיטי ורבו עם המקומיים. ואז עצרו כל כניסה של יהודים דתיים לירדן. משרד החוץ הישראלי הגיע להבנות עם משרד החוץ הירדני, ולבקשתו של נשיא המדינה, ירדן פתחה את קבר אהרון למבקרים. מדריך הקבוצה הסביר לנו כי כחלק מההסכם, יורשו הישראלים להיכנס לירדן כל עוד לא יציגו סממנים דתיים".

ממשרד החוץ נמסר כי הנושא בבדיקה.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לבטל את הכנסים(טייולים) הבזבזניים של העיריה שכל הזמן טוענת שהקופות העיריה ריקה.אין כסף לתיקון מדרגות הרוסות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות