תיעוד גופת צב ים בחוף הסלע
צילום: רוני זיו

תיעוד מטריד מקרקעית הים: הצב שלא הצליח לשרוד

הצוללן רוני זיו תיעד את שלד צב הים הגדול שגילה בקרקעית הים: "כשראיתי את הגופה עברה בי צמרמורת"

פורסם בתאריך: 1.12.19 11:51

הצוללן הבת ימי רוני זיו כבר רגיל לגלות מראות קשים בחופי בת ים, אך המחזה של גופת צב הים הענק שהתגלה לעיניו במהלך צלילה בחוף הסלע העביר בו תחושות קשות.

זיו, הצוללן הבת ימי שחשף בפנינו לא פעם את העולם המופלא שמתחת לפני המים, תיעד בחוף הסלע האהוב והפופולרי בעלי חיים נדירים כמו צבי ים, חתולי ים ואפילו תמנונים וכרישי חול. לצד הגלריות עוצרות הנשימה, זיו חזר והתריע בפני הזיהום הרב הנשטף אל הים, ואף תעד את הפסולת הרבה שגורמת לנזק בלתי הפיך לבעלי חיים נדירים. לאחרונה חשף זיו מספר בעלי חיים ימיים שנכלאו בשקיות ניילון, נפצעו מקשי שתייה וקרסים של דייגים – אך כל אלה לא הכינו אותו למראות הקשים שנתקל בהם בשבת האחרונה.

במהלך צלילתו בשבת בחוף הסלע נתקל זיו בגופת צב ים גדול במיוחד. "צללתי לעומק של 4 מטר בלבד, ואז ראיתי את השלד", תיאר זיו. "זה היה מחזה עצוב וכואב. עברה בי צמרמורת למראה גופת הצב בקרקעית הים".

 

זיו דיווח מיד לרשות הטבע והגנים על גופת הצב שהתגלתה ואמר, כי למרות ההשערות, סיבת המוות לא ידועה בוודאות. "לפי מצב הגופה והריקבון לא ניתן לבצע נתיחה לאחר המוות".

הסיבה למוות לדעתו נעוצה במצב הזיהום בחופים. "עם כל הלכלוך והפלסטיק שנמצא מתחת מתחת לפני הים, לא אתפלא אם יש לכך קשר למוות של צב הים".

תיעוד גופת צב ים בחוף הסלע

צילום: רוני זיו

זיו הסביר כי "כידוע, אחד מהמאכלים של צבי הים הוא המדוזות. לא פעם צבי הים מתבלבלים וחושבים ששקית הניילון היא מדוזה, בולעים את השקית ונחנקים למוות. ולצערי, אחת הסיבות העיקריות למוות של צבי ים בהם אני נתקל, היא כתוצאה משקית ניילון תקועה בגרון או קרס דיג".

למרות כל זאת, זיו בוחר להישאר אופטימי. "אני מקווה לחוות חוויות טובות יותר בצלילות הבאות שלי, ואני מזמין את כולם להכיר את חוף הסלע והאוצר שנסתר תחתיו".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. רונן

    רוני זיו עושה עבודת קודש בתיעוד העולם הימי שנמצא כאן. הגיע הזמן שיעשה תערוכת צילומים עם עבודותיו והסרטים שעשה.
    לדעתי עירית בת ים צריכה למצוא דרך לנצל את כישוריו.

  2. לקנוס מלכלכים

    עצוב הפלסטיק זה אסון סביבתי
    על העירייה לקנוס מלכלכים בים!
    והאנשים צריכים להיות אכפתיים לטבע!
    ולא ללכלך בחוף.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות