טקס השקה מקווה מונגש
צילום: יעקב כהן

לראשונה בבת ים: מקווה טהרה מונגש לנשים בעלות מוגבלויות

אתמול נחנך מקווה ״טהרת אסתר״ שהפך למקווה המונגש הראשון של המועצה הדתית בבת ים

פורסם בתאריך: 27.11.19 13:20

אתמול (שלישי) נחנך מקווה ״טהרת אסתר״ שהפך למקווה המונגש הראשון של המועצה הדתית בבת ים.

אירוע השקת המקווה ברחוב הלפר 38 בבת ים התקיים בנוכחות שר הפנים אריה דרעי ושר הדתות יצחק וקנין, ראש עיריית בת ים צביקה ברוט, ויו"ר המועצה הדתית בנימין אלחרר ובכירים נוספים מהנהלת העירייה.



מקווה "טהרת אסתר", שנקרא על שם התורמת אסתר שוואקה, הינו בעל היסטוריה רבת שנים, ולאחרונה בוצעו בו עבודות שיפוץ והנגשה לנשים בעלות מוגבלויות, בסיוע המשרד לשירותי דת ועיריית בת ים. במסגרת ההנגשה, נבנה במקווה מעלון מתקדם עם מנשא מיוחד הפועל עם שלט.

את תהליך הריסת המבנה הישן של המקווה ובניית המבנה החדש יזם המשנה לראש העיר רפאל ברנז, ראש המועצה הדתית דאז, תהליך שנעצר בתקופות ממשלת שרון.

מקווה מונגש

צילום: יעקב כהן

כאמור, מדובר בבשורה, שכן על פי נתוני המשרד לשירותי דת, מתוך 700 מקוואות טהרה ברחבי הארץ, רק 45 מקוואות נמצאו נגישים לנשים עם מוגבלויות, נכון לשנים 2017-2018. עם בחירתו של בנימין אלחרר לתפקיד יו"ר המועצה הדתית, הוא החל לפעול לטובת השלמת העבודה כדי להנגיש את המקווה לנשים בעלות מוגבלויות ולאפשר להן ליהנות מהשירות שניתן לכל נשות העיר.

 

בדברים שנשא בטקס ההשקה, אמר אלחרר כי הוא שמח שהצליח להשיג את היעד שהציב לעצמו בכניסתו לתפקיד, והודה לשר הפנים אריה דרעי ולשר לשירותי דת הרב ועקנין וכן לראש העיר, סגניו ומשנהו רפאל ברנז. בסיום דבריו העלה אלחרר את זכרו של השר לשירותי דת דוד אזולאי ז"ל, ואמר כי הוא שהתחיל את כל הפרויקט הזה ודחף להצלחתו.

השקת מקווה מונגש

צילום: יעקב כהן

 

שר הפנים דרעי ברך בטקס ואמר: ״נאבקתי רבות עבור תקציבי שירותי הדת בישראל מתוך הבנה שמדובר בשירותים מינימאליים והכרחיים עבור התושבים. כשמבקרים במקום רואים כמה מחשבה הושקעה עבור הציבור הזקוק לנגישות, שלא היה לו עד כה פתרון הולם״.

דרעי הוסיף כי, ״בת ים היא סמל של שיתוף פעולה מבורך של כלל המגזרים, ואני מקווה שהיא תשמש דוגמה לערים אחרות לכבד את שירותי הדת ולהעניק לציבור את מה שמגיע לו״.

השקת מקווה מונגש

צילום: יעקב כהן

ראש עיריית בת ים צביקה ברוט אמר: "כמי שהנושא קרוב מאוד לליבו, מיד נרתמתי לסייע ולהיות נכון לכל צורך שעלה מהשטח כדי שהדבר יצא אל הפועל במהירות האפשרית ובאיכות מרבית". בסיום דבריו הודה לשר הפנים והשר לשירותי דת ולמועצה הדתית בבת ים על העבודה המאומצת שבשעה טובה נשאה פרי.

 

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות