מיה גורן ז"ל
מיה גורן ז"ל

שנתיים לאחר שנרצחה על ידי בן זוגה: מיה גורן תונצח בבת ים

העירייה בחרה לקרוא למרכז העירוני למשפחות בעלי צרכים מיוחדים על שם מיה גורן ז"ל

פורסם בתאריך: 5.11.19 17:21

כאמירה ערכית ולצורך מודעות למניעת האלימות נגד נשים, בחרה ועדת השמות בעיריית בת ים להנציח את זכרה של מיה גורן ז"ל, שנרצחה ע"י בן זוגה ישראל צבי קטון לפני כשנתיים בהיותה בהיריון.

ההנצחה תהיה באמצעות קריאת הבית למשפחות עם צרכים מיוחדים בבת ים על שמה של גורן ז"ל, ואת ההצעה העלתה חברת המועצה, עו"ד רחל גדרון.  חברי הוועדה והיו"ר קטי פיאסצקי אישרו את ההצעה לאחר דיון והיא תועלה בהקדם לאישור חברי מועצת העיר.



הבחירה להנציח את גורן דווקא בבית למשפחות עם צרכים מיוחדים כאמור, לא הייתה מקרית. גורן עבדה כמדריכת חוסים במרכז אקי"ם בבת ים ופעלה רבות למען חברי הקהילה בעלי צרכים מיוחדים.

הרצח הקשה אירע כאשר גורן ניגשה לחדר השינה בדירתה שם המתין לה קטון שהוציא אקדח מתיקו, קירב את האקדח לראשה וירה ירייה אחת. באורח פלא הצליחה גורן בכוחות אדירים להתקשר למוקד מד"א ולמסור כתובת, אך לא את עיר המגורים. גורן הצליחה לבצע שיחת טלפון נוספת למד"א, בה כבר לא הצליחה לדבר.

הרוצח שהבחין כי גורן עודה בחיים, שב וירה בה שתי יריות נוספות בראשה. בעודה ממשיכה להילחם על חייה וכשהיא בכוחותיה האחרונים, נטל קטון סכין מטבח ודקר אותה בצווארה ואז נטל סכין יפנית באמצעותה שיסף את צווארה של גורן עד שווידא כי אינה בחיים.

 

קטי פיאסצקי, יו״ר וועדת השמות הגיבה על הבחירה להנציח את גורן: ״החלטת הוועדה היא החלטה יוצאת דופן ברמה הארצית. הוועדה החליטה להנציח אישה שנרצחה על ידי בן הזוג שלה. לא הכרתי את מיה אבל שמעתי עליה לא מעט סיפורים. אני שמחה וגאה על כך שהיא תונצח במקום שבו היא הפיצה כל כך הרבה אור ואהבה. רק בשבועות האחרונים נרצחו שלוש נשים נוספות על רקע מגדרי, וקשה לקבל את אוזלת היד הממשלתית בנושא. המאבק באלימות נגד נשים הוא מהחשובים בחברה הישראלית ואסור לו לרדת מסדר היום הציבורי. אני מחבקת את משפחתה של מיה ואני כולי תקווה שהממשלה והחברה הישראלית ישימו סוף לטרור המגדרי״

חברת המועצה עו״ד רחל גדרון, שהגישה את הבקשה: "אני מודה ליו״ר הוועדה, קטי פיאסצקי, ולחבריה, שקיבלו החלטה לקרוא לבית למשפחות לילדים עם צרכים מיוחדים על שמה של מיה גורן ז״ל. מיה, מדריכת חוסים באקי״ם ותושבת העיר, נרצחה ע״י בן זוגה. זוהי אמירה ערכית של בת ים נגד אלימות נגד נשים. בנימה אישית, מיה הייתה אדם מעניק ואוהב שעבד למען אוכלוסיות מיוחדות, ואנחנו נפעיל את הבית למשפחות ברוחה של מיה״.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    רוצח נתעב מזעזע בלתי נסלח לירות ולשסף חייה לא אדם בכלל כך נגדעו חייה של אישה מתוקה אימא לעתיד

  2. עושה הצדק

    היא נרצחה בכזאת אכזריות על ידי הפרא האינדיאני הזה שהיה צריך לקבל עונש מוות בכיסא חשמלי!!! מנובל, כמה רוע היה בו!

  3. ים

    אפשר לפרסם מאמר על הדברים הנפלאים שעשו חברות המועצה בלי הצהוב המזעזע
    זה מיותר ולא מכבד את זכרה של הנרצחת

    יהי זכרה ברוך.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות