עיריית בת ים
צילום: מורן בן זכאי

החל מחמישי: שיבושים בכל משרדי העירייה בעקבות שביתת הרשויות המקומיות בישראל

השביתה על רקע אי העברת תקציבי הממשלה לרשויות – כיצד זה ישפיע על מתן השירות לתושבים? כל הפרטים

פורסם בתאריך: 5.11.19 14:58

ראשי הרשויות בישראל נערכים לקראת שביתת הענק שתצא לדרך ביום חמישי הקרוב החל מהשעה 06:00 בבוקר. השביתה מגיעה על רקע הכאוס הפוליטי, ועצירת העברת תקציבים של מיליארדים מהממשלה עבור תוכניות חינוך, פנים, מיגון, פיתוח החברה הערבית בישראל ועוד.



בעקבות השביתה, יתקיימו שיבושים במתן השירות לתושבי העיר. ביום חמישי לא תהיה קבלת קהל ומענה טלפוני בכל משרדי הרשויות המקומיות, כולל עיריית בת ים. לא יינתנו שירותי עזר למערכת החינוך: מזכירות, שרתים, אבות בית, קב"טי מוס"ח, וסייעות גני ילדים.

כמו כן, לא יתקיימו הסעות בחינוך הרגיל, לא יינתנו שירותי ניקיון ופינוי אשפה, שפ"ע ופיקוח , לא יינתנו שירותי רווחה ולא יינתנו שירותים פסיכולוגים. לא יינתן שירות בוועדות לתכנון ובניה לרבות מתן "טפסי 4".

 

150 ראשי הרשויות, בהם גם ראש עיריית בת ים וסגן יו"ר מרכז השלטון המקומי צביקה ברוט, חתמו אתמול (ראשון) על מכתב שנשלח אל ראש הממשלה בנימין נתניהו וחברי הכנסת, שבו הם מפנים אצבע מאשימה כלפי נציגי הציבור.

"הגיע הזמן שכל 120 חברי הכנסת הנבחרים, מכל המפלגות, יגלו אחריות ויתחילו לשרת את אזרחי מדינת ישראל, או לכל הפחות ידאגו שלא לעצור תקציבים ולהקפיא תכניות, דבר המפריע לנו לספק את השירותים הנדרשים לתושבי המדינה", נכתב במכתב.

בנושא החינוך נטען במכתב, כי "יש מחסור תקציבים מתמשך לבניית מוסדות חינוך ברשויות המקומיות, המעמיד בסכנה את פתיחת שנת הלימודים הבאה. חוסר תקציבי זה, בהיקף של 2.1 מיליארד שקלים, מונע בניית 1200 כיתות לימוד נוספות הנדרשות בכל שנה. כמו כן, מעוכבים על ידי משרד החינוך תקציבים בהיקף משמעותי עבור פעילויות ברשויות המקומיות כגון: הסעות לחינוך הרגיל, שיפוצי קיץ ובחלק מהרשויות מעוכבים תשלומים עבור ליווי בהסעות".

בנוסף, אחת ההחלטות של הממשלה היא להגדיל את ההשתתפות של הרשויות המקומיות בתקציב המועצות הדתיות בהיקף של 60 מיליון שקלים בשנה ובכך ראשי הרשויות טוענים כי לא ניתן למדינה להביא את השלטון המקומי למצב קריסה.

יו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס, מסר: "השלטון המקומי מאוחד סביב המטרה החשובה – להמשיך להעניק לתושבים שלנו את השירותים הטובים ביותר. אני מברך את מאות ראשי הרשויות החתומים על המכתב, ומודה להם על השותפות החזקה. כולנו יחד – קטנים כגדולים מובילים מאבק חשוב כרגע, בהיעדר מענה מהשלטון המרכזי, למען התושבים שלנו".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות