תמונות קשות של זוהמה וצחנה: כך חיים האחים המבוגרים שעל הרצף האוטיסטי

אחרי פטירתו של תושב בת ים שסבל מלקות נפשית, התגלה כי הדירה בה חי עם שני אחיו, נמצאת במצב קשה ואינה ראויה למגורים. כעת הקהילה מתגייסת כדי לסייע לשני האחים שנותרו

פורסם בתאריך: 5.11.19 13:18

אתמול (ראשון) לפנות בוקר נפטר תושב בת ים כבן 47 שסבל מלקות נפשית ונמצא על הספקטרום האוטיסטי. לאחר פטירתו התגלה סיפורם הקשה של המנוח ושל שניים מאחיו, שחיים בדירה שאינה ראויה למגורים.

שני האחים, בני 56 ו-53, נמצאים אף הם על הספקטרום האוטיסטי וסובלים מלקות נפשית. ביחד עם האח שנפטר, גרו השלושה בדירה רעועה ברחוב בלפור שאותה ירשו מהוריהם. שאר היורשים החוקיים בחרו שלא למכור את המקום מחשש שבלית ברירה האחים ייאלצו לעבור לגור ברחוב.

 

את מצב הדירה, שאינה ראויה למגורים, גילה בן דודם של האחים אבי אלזם, שמספר: "בכל חודש היו מגיעים מאברבנאל לתת זריקה ל-2 האחים, אבל הם לא חשבו להתריעו על מצב הדירה. אי אפשר אפילו לשבת שבעה בדירה הזאת. השירותים נמצאים במצב קשה ועדיף לעשות פיפי ברחוב ולא שם".



כעת מתחנן אלזם לעזרה מהתושבים והרשויות ואומר: "אני מצטער שלא טיפלנו בדירה לפני שהאח נפטר, אולי זה היה מכניס לו חשק לחיים והוא לא היה נפטר. הוא חי בייאוש מוחלט ובמשך חודשים לא יצא מהבית".

ביום שישי הקרוב, כשיקומו האבלים מהשבעה, ייכנס אלזם לדירה המוזנחת וינסה לנקות ולשפץ אותה. אל אלזם יצטרף גם הפעיל החברתי חנן לוי, שלא פעם סייע בשיפוץ לנזקקים בחינם. גם הוא מצטרף לקריאה לעזרה במקרה הקשה: "אנחנו מתחננים לכל עזרה שהיא. הדירה הזאת לא ראויה למגורים וגרים בה אנשים על הרצף האוטיסטי. אני קורא לכל מי שיכול לתרום את עזרתו – משפצים, קבלנים, בעלי חנויות ולכל מי שיוכל להגיע ביום שישי לרחוב בלפור 157 בבת ים, לבוא ולהציל אותם".

לכל סיוע ניתן ליצור קשר עם בן דודם של האחים, אבי אלזם, בטלפון: 052-3521562.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות