טקס חנוכת כיכר הפרפרים
צילום: יואב פלי

בטקס מרגש נחנכה אמש כיכר הפרפרים בבת ים לזכרו של החייל תומר חזן ז"ל

שש שנים להירצחו של תומר חזן בידי פלסטיני שעבד עמו במסעדת "צחי בשרים" בבת ים

פורסם בתאריך: 4.11.19 12:29

במלאת שש שנים להירצחו של החייל תומר חזן ז"ל, תושב בת ים שנרצח על ידי מחבל פלסטיני, נערך אמש (ראשון) טקס חנוכת "כיכר הפרפרים", שהוקמה לזכרו, בהשתתפות משפחתו, חברים ומכרים של תומר ז"ל, ראש העירייה צביקה ברוט, חברי מועצה ותושבים רבים. מקהלת 'קול הים' ליוותה את האירוע בשירים לזכרו של תומר ז"ל.

כיכר הפרפרים ממוקמת בגבול בת-ים עם ראשון לציון, בכניסה הדרומית לעיר ומסמלת את החיבור בין שני הערים בהן תומן חזן ז"ל גדל והתחנך.



כזכור, ב-21 בספטמבר 2013 החייל תומר חזן נרצח בקלקיליה על ידי מחבל פלסטיני שעבד עימו במסעדת "צחי בשרים" בבת ים. המחבל שעבד לצד חזן, רכש את אמונו ובכך הצליח להוליך אותו שולל. הוא פיתה את חזן להגיע עמו לכפר שבו התגורר ושם רצח אותו. הרצח הקשה גרר זעם רב מצד תושבי העיר, ופער בור של כאב בקרב בני משפחתו וחבריו של חזן.

בדיעבד הסתבר כי אירוע החטיפה והרצח נרקם כחלק מתוכנית לשחרור אסירים פלסטינים מהכלא הישראלי, ורק תושיית המשפחה וכוחות הביטחון, היא שמנעה את העברת הגופה לידי גוף טרור, למשא ומתן לשחרור מחבלים מהכלא.

ראש העיר, צביקה ברוט אמר בטקס: " לעיר יש חוב מוסרי לשמר את הזיכרון של נופליה, מיטב בניה ובנותיה, ולהפוך את האובדן והזיכרון האישי של המשפחה לזיכרון קולקטיבי עירוני".

כיכר הפרפרים, שבנייתה הושלמה לפני כחודשיים, עוצבה על ידי האמן רענן כספין, בהשראת החלום של האם שרה. בנה תומר הופיע בחלום כשלצידו פרפרים רבים. לדברי המשפחה, הפרפרים משתלבים היטב גם עם נפשו של תומר שהיה בחור עם נפש חופשית.

חנוכת כיכר הפרפרים

צילום: יואב פלי

תומר אהד את מכבי תל אביב מגיל צעיר והצטיין בספורט ובכדורגל. היה לו מקום קבוע במשחקים בשער 11 והוא אף הספיק להשתתף בעבר במשחקי הניצחון באליפויות.

משפחתו של תומר בשיתוף העירייה עורכת טורנירים לזכרו, בהם משתתפים גם שחקני מכבי תל אביב בעבר ובהווה.

עוד במסגרת הנצחתו, בית הכנסת 'אורות התחיה' בבי"ס 'דרכא המר' שהוקם לאחר רצח שלושת הנערים נקרא על שמו ועל שם איל יפרח זכרם לברכה.

בנוסף, המשפחה בשיתוף מחלקת הספורט, הקימו לזכרו בבית הספר  "חשמונאים" שם למד, חדר המשמש לפעילות אמנותית: מוזיקה, מחול ושירה ולעשייה שמחה ויצירתית. החדר עומד לשימוש התלמידים לפעילויות בית ספריות ולחוגים השונים.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות