חניון בית העלמין

מדוע תושבי בת ים נאלצים לשלם בכניסה לחניון בבית העלמין?

תושבים זועמים: נדרשים לשלם על אף שמדובר בחניון ללא עלות לתושבי העיר

פורסם בתאריך: 31.10.19 17:11

תושבים מבת ים התלוננו בשבועות האחרונים כי בעל החניון של בית העלמין הממוקם בבת ים וגובל בערים חולון וראשון לציון, גבה מהם כספים שלא כדין.

במשך שנים היה החניון בית העלמין מוכר כשטח עיריית בת ים, והמבקרים יכלו להחנות בו בחינם. אולם במהלך הזמן החלו בוני המצבות להשתלט על החניון, ושטח החניה  שהוקצה לרכבים, הפך להיות מלא בשברי מצבות וכלי העבודה של הקבלנים.



כפתרון הוחלט בעירייה להעביר את  הזכיינות על החניון לחברת קדישא. עוד הוחלט כי תושבי בת ים יוכלו להמשיך לחנות בו ללא עלות, אך מסתבר שפועל, התושבים טוענים כי הם נדרשים לשלם על חניה במקום.

ליאת חן, תושבת העיר ששכלה את סבתא לפני כשבוע, סיפרה ל"שקמה בת ים" כיצד נדרשו בני המשפחה שהגיעו ללוייה לשלם על הכניסה לחניון.

"כל המשפחה שלי הגיעה לבית העלמין ברכבים פרטיים עליהם מודבק תו תושב בת ים, אך בכל זאת נאלצנו לשלם 14 שקלים בכניסה לחניון. אף אחד לא טרח ליידע אותנו שהחניה לתושבים היא ללא עלות, ואין גם שילוט בנושא", סיפרה ליאת.

"רק אחרי השבעה גילינו שמדובר בחניון חינמי לתושבי בת ים", הוסיפה. "זה ניצול של האנשים ברגעים הכי קשים שלהם, שבטח אין להם כוח וחשק בסיטואציה של אבל להתחיל לריב עם השומר בחניון".

אחיה של ליאת הוסיף כי יש תחושה שלמישהו יש אינטרס לא ליידע את התושבים על זכותם לחנייה חופשית במקום. "לא רוצים שנדע את האמת. זה מאוד נוח לבעלי החניון לא לפרסם שהחניה בחינם ולשחק אותה ראש קטן. ההתנהלות הזאת פסולה", אמר.

חברת קדישא מסרה כי תציב שלט חדש בכניסה לחניון, במקום השלט הישן שדהה עם השנים. אולם, בבדיקה שערכו הפעיל החברתי ותושב בת ים מאיר בכר, וכתב השקמה בת ים אביחי חיים,  לא נמצא אף זכר לשילוט החדש, למעט שלט דהוי המורה על תשלום כניסה של 14 שקלים.

חניון בית העלמין

מעיריית בת ים נמסר בתגובה: "החניון בבית העלמין הוא שטח פרטי של החברה קדישא, ואינו קשור לעירית בת-ים. העיריה בעבר המליצה שלא לגבות תשלום מאף מבקר בבית העלמין, אך כיוון שמדובר בשטח פרטי ולא בחניון עירוני לא ניתן לכפות זאת על המפעיל. עם זאת, התברר בעבר כי למפעיל המקום אין רישיון עסק, והעיריה כבר הגישה נגדו כתב אישום בנושא״.

חברת קדישא מסרה בתגובה: "חניון ביה"ע הדרום מנוהל על ידי זכיין אשר מחויב לדאוג לניקיון, גינון ואחזקה שוטפת של השטח. בכל לוויה ניתן להכניס שלשה רכבי משפחה ללא תשלום, וכך גם תושבי בת ים, בעלי תו חניה עירוני. בחגי ישראל ובמועדים מיוחדים כמו יום הזיכרון, הכניסה ללא תשלום לכלל הציבור. בשטח החניון הוצב שלט המיידע את תושבי בת ים בדבר זכאותם, אך בבדיקה שנערכה היום נמצא כי השלט דהה והוא יוחלף בקרוב. יובהר כי בנוסף לחניון זה ישנן חניות נוספות מעבר לכביש, בחניונים ללא תשלום, וכן קיימת האפשרות להיכנס לתוככי בית העלמין ברכב, דרך השער הישן.

בחברה לא התקבלה כל תלונה מתושבי העיר בת ים, אשר זכאים כאמור לחניה חינם ואף לא ידוע לה על כתב אישום שהוגש נגד המפעיל. החברה משקיעה מאמצים רבים על מנת לטפל בכל פניה, קטנה כגדולה, ותשמח לקבל פניות בזמן אמת על מנת שתוכל להעניק לציבור את רמת השירות הגבוהה ביותר. בשטח החניון הוצב שלט המיידע את תושבי בת ים בדבר זכאותם לחניה ללא תשלום".

 

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. זהבה

    תתביישו לכם, כאילו דתיים, עושים כסף על גב המתים וצער המשפחות.

  2. עדי

    רק בישראל מאפשרים לעבריינים לעשות ככל העולה על רוחם,בחסות החוק,מבלי לתת על כך את הדין.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות