אצות
צילום: דורון אשכנזי

האם באצות שבחוף הסיפלאס נמצאת התרופה לסרטן העור?

הביולוג הימי, דורון אשכנזי, הצליח להוכיח שהאצות הנדירות שבחוף בת ים מסייעות נגד קרינה ומחלות זיהומיות. עכשיו הוא חוקר האם הן יכולות לסייע במקרים כמו סרטן וסוכרת

פורסם בתאריך: 15.10.19 12:46

הן אולי נראות לכם מיותרות, אבל האצות שבחופי בת ים, כך מתברר, שייכות לסוג נדיר שנמצא באזור הים התיכון, והן משמשות למחקרים למציאת תרופות לסרטן, סוכרת ומחלות נוספות.

תושב בת ים, הביולוג הימי דורון אשכנזי, חוקר מקרוב את האצות שבעיר, מספר: "הצלחתי למצוא מעל 60 סוגי אצות שאספתי בעיקר מהחופים בבת ים, בחיפוש אחר כל מיני אצות נדירות שמפתחות חומרים כימיים כדי לשרוד בתנאי מזג האוויר".



אשכנזי המשלים בימים אלה את הדוקטורט באוניברסיטת תל אביב, עורך מחקר בנושא, בהנחיית הפרופסור אביגדור אבלסון מאוניברסיטת תל אביב, ופרופ' אלוארו ישראל מ"חקר ימים ואגמים לישראל" שבחיפה. "במחקרים שלי אני מצליח להוכיח שהאצות מנקות מזהמים ומטהרות את המים. כל חודש אני עורך בו אני מצלם ועורך לאצות בדיקות נגד סכרת ושלל מחלות", מסביר אשכנזי.

דורון אשכנזי

הוא מתגורר מול חוף הסיפאלס בבת ים, שירת כסגן מפקד ספינה בחיל הים. ההתעסקות שלו באצות בחופי בת ים מתחילה להניב תוצאות. "האצות שבחופי בת ים מתמודדות עם תנאי מזג אוויר קיצוניים ומאתגרים, בין גאות ושפל, ועם קרני שמש חזקים במיוחד, מה שגורם להן להפריש חומרים כימיים כדי להגן על עצמן".

"החומרים האלה מסנני קרינה טבעיים, חומרים מרפאי פצעים", הוא מסביר, "כבר הצלחנו להוכיח את היעלות של החומרים האלה נגד קרינה ופציעות, וכעת יש ניסיון להשתמש בחומרים האלה גם נגד סרטן העור ומחלות זיהומיות. אבל יש עוד דרך לעבור".

אשכנזי מסכם עם תחזית אופטימית לשנים הקרובות, ואומר: "החלום שלי הוא שבעוד כמה שנים להצליח לייצר מהאצות האלה מוצרים רפואיים לריפוי האדם ולקוסמטיקה".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות