אילוסטרציה נהג. צילום: Pushish Images / shutterstock.com
אילוסטרציה נהג. צילום: Pushish Images / shutterstock.com

"נתיב פלוס": "חנקו את בת ים ועכשיו גם את איילון"

לפקקים שאיתם מתמודדים הנהגים בבת ים בתוך העיר בעקבות עבודות הרכבת הקלה, התווספו העומסים באיילון בעקבות השקת "נתיב פלוס"

פורסם בתאריך: 10.10.19 14:47

ביום שישי האחרון יצא לדרך מיזם "נתיב פלוס", שנועד לעודד נסיעות משותפות ולאפשר לרכב שבו נהג ויותר משני נוסעים ליהנות מנתיב מהיר המיועד לתחבורה הציבורית. אלא שנהגים רבים מבת ים, שממילא מתמודדים עם פקקים וחסימות כבישים בעקבות עבודות הרכבת הקלה, מתוסכלים מפקקים והעומס בדרך לעבודה ובחזרה הביתה.



"גם ככה חנקו את העיר עם עבודות הרכבת הקלה, כל העיר חסומה – ועכשיו גם איילון במקום שזה יעזור לבעיית הפקקים זה עשה יותר נזק", טוענת תושבת בת ים, "הפקקים לא פחתו, במקום זה יש עכשיו פקקים באיילון בימים ובשעות שלא היו, כמו שישי בצהריים".

בכביש 20 (נתיבי איילון) הוכשר נתיב מיוחד לתחבורה ציבורית וכלי רכב פרטיים עם שלושה נוסעים לפחות במשך כל שעות היממה, בקטע שבין מחלף מבוא איילון ועד מחלף קיבוץ גלויות לכיוון צפון בלבד. זאת, במטרה לעודד נוסעים לזנוח את הרכב הפרטי ולעבור לנסיעה שיתופית ולתחבורה ציבורית.

"נתיב פלוס" נוסף הוכשר בכביש 2 (כביש החוף) אשר אורכו 22 קילומטרים, בין מחלף נתניה ועד מחלף גלילות, משני הכיוונים. בנתיב זה, תותר הנסיעה לכלי רכב בהם לפחות שני נוסעים (נהג ונוסע) ולתחבורה ציבורית.

כיום בישראל, ממוצע הנוסעים בכלי רכב פרטיים מסתכם ב–1.2 נוסעים לנסיעה, לעומת 1.6–1.8 במדינות המפותחות. במשרד התחבורה מקווים כי העלאת מספר הנוסעים בכלי הרכב תביא לשיפור משמעותי במהירות הנסיעה הממוצעת, בצמצום כלי הרכב, ובהקלה משמעותית בעומס בכבישים.

האכיפה מתבצעת באמצעות יחידת האופנועים של אגף התנועה במשטרת ישראל. החדשות הטובות הן שיש לכם זמן להתרגל לשינוי. בחודש הראשון לתוכנית (שהחל ב-4 באוקטובר), יינתנו אזהרות בלבד, והחל מחודש נובמבר, או במקרה של הפרה שנייה, יקבלו הנהגים שעברו על החוק קנס בגובה של 500 שקל.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. אלכסנדר סעודה פעיל מגמה ירוקה

    אז אל תסעו באוטו – ולא תעמדו בפקק. פשוט מאוד. קחו אוטובוס ותגיעו מהר. כל הכבוד למשרד התחבורה על הרפורמה! יישר כוח!

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות