"הוא לא היה אמור להיות בחזית סיני. הוא חיפש את חבריו ושם נפל"

ביום הכיפורים חנה וולפרט בן עזיז בת ה-86, חוזרת ליום שבו איבדה את אחיה ד"ר רס"ן אברהם בן עזיז שנפל בקרבות הבלימה בסיני

פורסם בתאריך: 8.10.19 08:10

"אברהם, אחי הצעיר, בכלל לא היה צריך להיות שם, בחזית סיני במלחמת יום הכיפורים. הוא כבר הוצב ביחידה אחרת אבל עם פרוץ המלחמה חיפש את החברים שלו מחיל השריון, כי לא יכול היה לשבת בבית בזמן שהם לוחמים בחזית. נפרדתי ממנו רגע לפני שיצא למלחמה, והוא אמר לי שבתוך שלושה ימים הם יסיימו. ביום הרביעי הוא נפל בקרבות בסיני כשהוא בן 39 בלבד". כך מספרת השבוע חנה וולפרט בן עזיז בת ה-86, תושבת העיר, שלא מפסיקה לכאוב את נפילתו של אחיה ד"ר רס"ן אברהם בן עזיז ז"ל. 



חנה נחשבת לאחת התושבות הוותיקות בבת ים. היא שירתה במלחמת השחרור בקרבות ההגנה על העיר היא ממקימי עמותת ותיקי "בית וגן" ומרבה להתנדב במסגרות שונות ובבתי הספר. "אחי אברהם חסר לי מאוד. היינו אחים קרובים. הוא היה האח הקטן שפינקנו הכי הרבה", היא מספרת בכאב. 

ד"ר אברהם בן עזיז נולד ב-25 ביוני 1933 בתל אביב, לאחר שמשפחתו עלתה מעיראק ומאוחר יותר – עברה לבת ים. את לימודיו היסודיים סיים בבית ספר תחכמוני והוכר כתלמיד בולט ומצטיין. חנה: "הוא היה חניך 'הפועל ימיה' בבת ים ועסק בשיט מפרשיות, הדריך בתנועת השומר הצעיר ואת זמנו הפנוי הקדיש לשני תחומים: משחק השחמט וקריאת ספרי מדע. האהבה שלו לארץ ישראל הייתה גדולה והוא חש גאווה ענקית כאשר הגיע לגיל הגיוב לצבא ולבש מדים". 

אברהם גויס לצה"ל בראשית חודש ספטמבר 1951. הוא השלים את הטירונות במסגרת הנח"ל שירת כלוחם ובזכות התלהבותו מהשירות הצבאי ורצונו להתקדם ולהצטיין, יצא לקורס קצינים. הוא סיים קורס קצינים שירת כמפקד מחלקה ביחידת חי"ר ובהמשך – הועבר לשרת כקצין שיריון. אברהם פיקד על מחלקת חרמ"ש (חיל רגלים ממוכן) ומאוחר יותר התקדם בשלבי הפיקוד ומונה כמפקד המחנה ביחידה בה שירת. כאשר סיים את שירותו הסדיר, התגורר אברהם בקיבוץ סאסא על גבול הלבנון, שם היה חבר קיבוץ במשך שנתיים. הוא עבד בקיבוץ כנוטע לאור אהבתו הגדולה לחקלאות ולטיפול האדמה – החליט ללמוד חקלאות בפקולטה לחקלאות ברחובות. 

"אברהם היה צועד תמיד בראש חייליו בתור מפקד", אומרת האחות הבכורה חנה, "תמיד הוא היה הראשון שהיה מגיע למקום ההתייצבות של יחידתו, כדי לסייע לחייליו בשעת קבלת הציוד. הוא היה עמוד התווך של כולם. החיילים שטחו בפניו את בעיותיהם והוא עמד לצידם תמיד בעצה, במעשה, בעזרה – בכל מה שצריך. אברהם היה איש העולם הגדול כאשר סיים את לימודיו עשה דוקטורט ונשא בגאון את התואר הנכבד עוד משנת 1969. אז, יצא לשנת השתלמות בבריטניה בעיר ליברפול, שם זכה להערכת כל חבריו לעבודה ולמחקר. עם שובו משנת ההשתלמות, הצטרף לסגל המעבדה לכימיה של חומרי הדברה ושאריות רעלים במכון הוולקני ועד מהרה – אף הפך להיות חוקר בכיר במכון".

חנה וולפרט בן עזיז

הכאב ניכר בחנה כאשר היא מגיעה לימים הקשים שהותירו אחריהם את החלל העצום על נפילת אחיה בקרב: "כאשר פרצה מלחמת יום הכיפורים, אברהם כבר לא היה שייך לחיל השריון בשל האנגלית הטובה שלו העבירו אותו לתפקיד של קצין קישור עם האו"ם. כאשר פרצה המלחמה, הוא לא המתין שיקראו לו ולכן מיהר לחפש היכן החיילים שלו נמצאים חיפש בתור המפקד. הוא אכן איתר אותם ביום השלישי לקרבות והצטרף אליהם לקרבות הבלימה הקשים נגד הכוחות המצרים בחזית סיני. בקרב קשה ומר שהתנהל באזור צומת חזזית-מאדים ב-11 באוקטבור 1973, טיל פגע בנגמ"ש שלו והוא נהרג במקום. אברהם המנוח השאיר אחריו אישה ושלושה ילדים".

 

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת.

 

תגובות

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות