בתי הכנסת, התפילות וזמני כניסת ויציאת הצום: יום כיפור בבת ים

מועדי תחילת וסיום הצום, סדר ונוסחי התפילות בבתי הכנסת בעיר, היכן נמצאו מקומות פנויים ובאיזה סגנון נערכת התפילה? יום כיפור תש"פ

פורסם בתאריך: 8.10.19 14:16

ערב יום הכיפורים, יחל היום (שלישי), י' תשרי התש"פ, בשעה 17:54 ויסתיים למחרת בשעה 18:51. במהלך היום המיוחד יתקיימו ברחבי העיר בבתי הכנסת והתפילה עשרות תפילות לפי הנוסח האשכנזי והספרדי ונוסחים שונים המשלבים את כל גווני האוכלוסייה של בת ים. 



מי שרוצה לתרום ולהירתם למען בתי הכנסת הקטנים בעיר מזומן להגיע לבתי האבות ולהשלים שם מניין – יחד עם תושבי העיר הקשישים אשר משתתפים בתפילות יום הכיפורים. חלקם אגב, לא מוותרים על הצום וממשיכים גם בגילם המופלג לצום. בבית הכנסת חב"ד ברחוב אהוד קינמון 27 אין כסאות שמורים כפי שנהוג ברוב בתי הכנסת בעיר וכל מתפלל, יתקבל בברכה. כך גם בבית הכנסת בבית אבות נוה באבוב בקרית באבוב, בו המתפללים ישמעו תפילה ספרדית בסגנון ירושלמי כמיטב המסורת. 

בית הכנסת ברחוב ניסנבאום, צמוד לתחנת כיבוי האש, מזמין את המתפללים לתפילות בסגנון מזרחי ירושלמי ואף מרוקאי, בהנהגת הרב שלמה אריאל מלכה. רבים מהמתפללים במקום אינם מהציבור הדתי ומגיעים ביום הכיפורים במיוחד לתפילות. בית כנסת מלא עד אפס מקום על בסיס מקום פנוי והמתפללים מוזמנים לקחת חלק בתפילות. כמדי שנה, במלון ליאונרדו יתכנסו צעירים רבים לתפילה מיוחדת בסגנון "טראנס". מדובר בבית הכנסת שנתרם על ידי הבעלים המקורי של המלון ומשמש לרב גיא אברג'יל מקום תפילה שמזכירה אווירה ביציעי הספורט המלאים – ולא בבית הכנסת. 

התנועה הרפורמית המתפתחת בעיר מזמינה את תושבי בת ים להצטרף לתפילות יום הכיפורים, שיהיו שוויונייים וללא הפרדה בין גברים לנשים. התפילות הכוללות את "כל נדרי", מנחה, יזכור ותקיעות השופר המסורתיות, יתקיימו במועדון הוותיקים הבולגרי ברחוב ירושלים 33 סמטת מעבר ישי במורד המדרגות. בית כנסת "מאור אל" בשכונת עמידר ברחוב הפלמ"ח 16 יערוך כמיטב המסורת את התפילות המסורתיות בסגנון מזרח-ירושלמי, עם מזמורים בשפה הפרסית. תפילת כל נדרי במקום נמשכת עד לשעות הקטנות מפי הרב והחזן שמעון שמואלי. בית הכנסת "בית אל" של יוצאי לוב יערוך את תפילות יום הכיפורים בסגנון ספרדי עם נוסח טריפוליטאי ברחוב בן ציון ישראל 15, על מנת לשמור על המסורת הטריפוליטאית. 

בית כנסת "אהבת ישראל" ברחוב פנקס 2, יערוך את התפילה המרכזית של הרב יעקב לוגסי בנוסח מרוקאי, עם קטעי שירה, פיוטים ונגינה אנדלוסית בליווי חזנים. הציבור מוזמן לחגוג בשירה על מנת לפתוח את שערי השמיים בתפילות הרבות. מי שרוצה להרגיש את התפילה האשכנזית המסורתית, מוזמן לבית כנסת "האוהל" בסמטת הוורדים, בניצוחו של הרב יעקוב רוזין. התפילה אמנם בנוסח אשכנז, אך בית הכנסת פותח את שעריו לכל העדות.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות