איציק דריקס מחזיק תיק הרווחה
איציק דריקס מחזיק תיק הרווחה

מחזיק תיק הרווחה: עובדים סוציאליים מעדיפים את הערים השכנות

בהיעדר תקציב עיריית בת ים אינה יכולה לספק לעובדי מחלקת הרווחה תנאים שישאירו אותם בעיר. התוצאה: העובדים מעדיפים את ראשון לציון ואת חולון

פורסם בתאריך: 2.10.19 09:24

תקופת החגים היא אחת העמוסות ברשויות המקומיות, בפרט במחלקת הרווחה. בבת ים מטופלים במחלקת הרווחה כ-25 אחוז מתושבי העיר, כאשר במהלך חגי תשרי הם חלוקת סלי המזון מתוגברת.



זאת, כאשר במחלקת הרווחה מצביעים על מחסור בכוח אדם. לדברי מחזיק תיק הרווחה, איציק דריקס, באחרונה נאלצים בבת ים להתמודד עם עזיבתם של עובדים סוציאליים רבים שמעדיפים לעבוד ברשויות המקומיות השכנות. "משלמים להם שם יותר ומוסיפים להם הטבות שונות, איזה סיבה יש להם שלא לעבור", אומר דריקס.

"יש חוסר גדול מאוד בעובדים סוציאליים בעירייה מכיוון שזו עבודה מאוד שוחקת והשכר הוא נמוך", מוסיף דריקס, "לאחר שעיריית בת ים מוציאה מכרז לקליטת עובדים סוציאליים, עד שהם כבר נקלטים ומתאקלמים, הם מעדיפים לעבור ולעבוד בערים השכנות, שם הם מקבלים הטבות שונות, כמו אחזקת רכב".

דריקס מציין שהוא מבין את השיקולים של העובדים הסוציאליים ואומר: "לצערי הרב, אנחנו בעיריית בת ים לא יכולים להעניק להם יותר מבחינה כלילית. אי אפשר להשוות את העיר ואת עיריית בת ים לראשון לציון, חולון או תל אביב שבהן התקציבים הרבה יותר גדולים, והן יכולות להעניק הטבות שונות לעובדים. ואחרי הכל, שם המשחק כמו בכל מקום עבודה זה כסף".

"המצב הזה בעייתי", הוא ממשיך, "כאשר בעיריית בת ים עובד סוציאלי מטפל בכ-40 תיקים, ברגע שאחד הוא עוזב. הנטל נופל על אלה שנשארים וזה יוצר מצב של שחיקה. אומנם לא הגענו למצב של קריסת שירותי הרווחה, אבל העובדה המצערת היא שעד שעובדים מתאקלמים בעירייה, הם הולכים למקומות האחרים".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. אפשר אחרת

    גם התנאים הפיזיים בבת ים עלובים מאוד. זה לא נעים ולא מכבד לא את העובדות ולא את הפטמות וכאן העירייה יכולה לעשות מאמץ, לגייס תקציב ולגייס תרומות. שום דבר לא יתקדם בעיר הזאת בלי שנדאג לרווחת התושבים

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הוא ענה לעצמו. אין סיבה שעובדים סוציאליים יעבדו בתת תנאים.עירית בת ים לא לבד אשמה. בעבר משרד הרווחה תמך ברשויות החלשות והשתתף במשכורות העובדים. בייטוח לאומי מימן גם תקנים אצל עובדי קשישים. מאז שחוק ביטוח סיעוד עבר מהמחלקות החברתיות לביטוח לאומי זה לא קייים. על הבלאגן האחר שיש כבר לאמדברת.

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות