צילום: Oleg Ivanov IL / shutterstock.com
צילום: Oleg Ivanov IL / shutterstock.com

אם מבת ים מבקשת: "הגיעו לחגוג לבני את העלייה לתורה בבר המצווה"

המשפחה שעלתה לישראל חוששת כי לא יהיה מניין בבית הכנסת. "אין לנו אף אחד בארץ, אני רק רוצה שלילד שלי יהיה טוב והוא יהיה מאושר", אומרת אמו

פורסם בתאריך: 25.9.19 14:36

אם משיכון ותיקים מבת ים, מבקשת מתושבי העיר להגיע ולחגוג יחד עם בנם בחגיגות עליית התורה שיתקיימו מחר (חמישי). "אין מספיק גברים להשלים מניין בבית הכנסת", אומרת האם.

מדובר על משפחה שעלתה לארץ בשנות ה-90 והשתקעה בבת ים. להורים ארבעה ילדים, כאשר הבן הבכור יגיע לגיל המצוות ויעלה לתורה. אך אמו חוששת שלא יהיה לו מניין: "אין לנו אף אחד בארץ, אני רק רוצה שלילד שלי יהיה טוב והוא יהיה מאושר, הוא כל כך מתרגש לקראת מחר".

האם עובדת כקוסמטיקאית כדי לכלכל את משפחתה, לאחר שהתגרשה והתחתנה בשנית. לפני שלוש שנים, בעלה השני עבר תאונת עבודה קשה, שבעקבותיה נאלץ לעבור ארבעה ניתוחים. מאז, כבר שלוש שנים, הוא נמצא בשיקום בלי יכולת לפרנס כאשר כל הנטל הכלכלי נופל עליה.



"הבן הבכור שלי הגיע לגיל המצוות ורצה לחגוג באולם גדול כפי שעושים כל החברים", מספרת האם, "ככל שחלף הזמן וגיל 13 התקרב סף ההתרגשות של בני עלה. הוא ביקש ממני לחגוג לו באולם יחד עם כל החברים. המצב הכלכלי שלנו הוא לא פשוט, אך היה קשה לי להגיד לו לא כי זה החלום שלו. לקחתי הלוואה מהבנק בדמעות ואמרתי להם שאם לא יביאו לי את ההלוואה אז לא יהיה לו בר מצווה, אני שמחה שהבנק הסכים ונתן לי את הכסף".

"אני מתכננת לו חגיגה נפלאה באולם הבאולינג בעיר יחד עם כל החברים עם מלא הפתעות", היא מוסיפה, "הוא רצה לנסוע גם לחו"ל כפי שעשו כל חבריו, אבל זה מאוד יקר ולכן הצלחתי לארגן לו בחודש הבא חופשה בבית מלון בארץ כדי שיחווה את חגיגות גיל ה-13, שהוא גיל כל כך ייחודי. אני מפחדת שלא יהיה מניין בבית הכנסת ושבני לא ירגיש שהוא בודד ולכן אני מבקשת מתושבי בת ים שיגיעו לשמח אותו ולהשלים מניין בחגיגות הבר מצווה".

הרב שמואל אינג'ר אשר לימד את הילד לתורה, מספר: "מדובר על ילד מאוד מיוחד, לא ראיתי ילד כזה שנמצא במסגרת לא דתית אשר מתלהב כל כך לעלות לתורה. הוא מהר מאוד תפס את הקריאה, למד נכון איך לבטח את המשפטים ועל מה לשים דגש ואני גאה בו מאוד. זה מצווה גדולה לבוא ולהשתתף כי אין להם אף אחד ואני קורא לכולם לבוא ולחגוג לילד בבית הכנסת".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת

לאה יעקובוב, המתגוררת בשכנות למשפחה, סיכמה: "מהרגע שהאם סיפרה לי שאין להם מניין התחלתי לפעול כדי שיגיעו כמה שיותר אנשים לחגיגות הבר מצווה. השעה טיפה בעייתית כי רוב האנשים נמצאים בעבודה, אבל אני מאמינה שבעזרת השם הכל יסתדר כי יש אנשים טובים בבת ים ובעלי לב רחב וטוב שיגיעו לשמח את הילד".

העלייה לתורה תתקיים מחר (חמישי), בשעה 09:00 בבוקר בבית הכנסת חב"ד, ברחוב אהוד קינמון 27, קומה 2 מעל בית המאפה. 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות