רחל
רחל

דון קישוט של בת ים: חברת המועצה שרוצה צדק כלכלי-חברתי

לאחר השנה המטלטלת שעברה בתפקידה כחברת מועצה, עו"ד רחל גדרון מסמנת את המטרות הבאות לשנה החדשה: "יש עוד הרבה מה לעשות ולתקן בעיר"

פורסם בתאריך: 30.9.19 12:55

התקופה האחרונה הייתה סוערת במיוחד עבור עו"ד רחל גדרון, שמסכמת את השנה הראשונה בתפקיד חברת מועצה והמשנה לראש עיריית בת ים.  

גדרון נבחרה למועצת העיר לאחר שהובילה את המאבק הציבורי נגד פרויקט המגדלים בשכונת רמת הנשיא, ואת שנתה הראשונה בתפקיד הקדישה בעיקר לחיזוק האוכלוסיות החלשות בעיר ולמען המשפחות לילדים בעלי צרכים מיוחדים.



גדרון מתארת את השנה האחרונה כ"מטלטלת", אך מתכוונת להמשיך להיאבק לטובת העיר בכל הכוח גם בשנה הקרובה. "יש עוד הרבה מה לעשות בעיר", היא אומרת ומוסיפה שהציבה לעצמה הרבה מטרות חשובות שאותן היא רוצה להגשים במהלך הקדנציה. "המלאכה עוד מרובה ורחוקה מלהיות מושלמת".

עו"ד גדרון, המתמחה בדיני משפחה וגישור, נשואה פלוס 3 ילדים ואף סבתא לשני נכדים, מספרת שהמשפחה מפרגנת מאוד על עשייתה הציבורית, למרות המחיר שהיא משלמת. "הם מבינים. יש לי משפחה מדהימה, ילדים טובים ובעל עוזר תומך ומבין", היא מספרת. "אין ספק שבמהלך היום יום, נאלצים לעשות ויתורים, אבל כולם מפרגנים לי למרות האי נוחות. המשפחה שלי מבינה שאת השנים הקרובות אני מקדישה לטובת אנשי העיר".

גדרון מספרת שאת הפעילות הציבורית ספגה עוד מהבית. "ההורים שלי תמיד עודדו אותנו לעשות למען האנשים האחרים. אחותי מרכזת את אירועי 'עמך' בחולון, מרכז לניצולי ושורדי השואה, בהתנדבות מלאה, ובמשרד עורכי הדין אנחנו מטפלים גם במקרים של 'פרו בונו' – לטובת הציבור, כך שמגיל קטן חונכנו להירתם למען האחר".

על השילוב בין העבודה כעורכת דין לבין תפקידה כחברת מועצה, מודה גדרון כי הוא לא פשוט עבורה. "המצב שבו חברי המועצה לא מקבלים שכר, הוא עוול גדול. אין ספק שהמשרד שלי משלם מחיר על פעילותי בעירייה. אם לא הייתי עצמאית, לא יכולתי לעשות זאת.

"השנה הזו הייתה מאוד מטלטלת עבורי, אך יחד עם זאת מאוד מוצלחת", מוסיפה גדרון. "לא ידעתי לתוך מה אני נכנסת, לא הבנתי שלהיות חברת מועצה וחברת ועדות נוספות, דורש כל כך הרבה מאמץ וכל כך הרבה שעות, אך ברגע שהמאמץ והקושי משתלמים, אז זה שווה את הכל ומצדיק את עצמו".

אחת המטרות שגדרון הציבה לעצמה מיד עם כניסתה לתפקיד, הייתה הקמת מרכז למשפחות עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים, שאותו זכתה לחנוך השבוע. "זה היה תהליך לא פשוט למציאת מבנה והבאת תקציב", היא מתארת. "ואני מודה על העזרה הגדולה שקיבלנו ממחזיק תיק החינוך אלי יריב ומראש העיר צביקה ברוט. רצינו למצוא בית לאותן משפחות ואני שמחה שהגשמתי את אחד מהיעדים שלי , כי זה הישג מטורף. 

"זה מדהים עבורי", גדרון מוסיפה בהתלהבות. "אני רוצה לייצר תעסוקה של  האוכלוסיות המיוחדות של עיריית בת ים, ולפתוח ולפתח עבורם מסגרות ומרכזי תעסוקה ייחודיות".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות