שלי ברוורמן
שלי ברוורמן

המורה הוותיקה מבת ים זקוקה להשתלת כליה דחופה: "לא האמנתי שזה יקרה לי"

15 שנה מלמדת שלי ברוורמן במערכת החינוך בבת ים. עכשיו לאחר שגילתה כי היא זקוקה להשתלת כליה, היא קוראת: "אל תירתעו מתרומות"

פורסם בתאריך: 24.9.19 18:08

המורה הוותיקה מבת ים, שלי ברוורמן, זקוקה בדחיפות להשתלת כליה. ברוורמן שלימדה במשך 15 שנה בעיר בת ים בבית ספר אורט רמת עופר ובבית ספר מלטון, אובחנה לפני שמונה חודשים כמי שסובלת ממחלת כליות חמורה: "מחלת ברגר", וכעת היא זקוקה בדחיפות להשתלת כליה.



"גילוי המחלה", מספרת ברוורמן "נפלה עלי כרעם ביום בהיר. אני האדם האחרון שציפיתי שדבר כזה יכול לקרות לו. כל החיים שמרתי על עצמי, על הבריאות והקפדתי לעשות ספורט. הרי בבית חונכנו לאורח חיים בריא. אני לא מעשנת ולא שותה, שיחקתי כדורסל בצעירותי ולצערי אני הראשונה במשפחה שקורה לה דבר כזה, כולם בהלם מוחלט שזה קרה דווקא לי".

הוריה של ברוורמן עלו מלבנון לפני 50 שנה, והתמקמו בבת ים, בשכונת רמת הנשיא. שם העבירה את כל ילדותה יחד עם אחיה ואחותה, המתגוררים עד היום בעיר. ברוורמן, בת ה-53, עברה למודיעין יחד עם בעלה, שם הם מגדלים את ארבעת ילדיהם.

"יש לי עבר של ספורטאית, הייתי בימי העצמאות מופיעה ברחבי העיר בת ים במופעים של אקרובטיקה לעיניי התושבים". מספרת ברוורמן, "כל מי שמכיר אותי יודע שאני ספורטאית בנשמה. זה לא מסתדר לי המצב הבריאותי. כנראה שאין לזה קשר בין אם אתה שומר על הבריאות שלך או לא. מה שאני מבקשת כעת הוא שכל אחד יתגבר על הפחד שיש לו בנושא של תרומות". 

"עשיתי את הבדיקות בלי לחשוד בכלום או אפילו לדאוג ממשהו", מוסיפה ברוורמן, "ולכן התוצאה האמיתית הפתיעה אותי. למזלי, אח שלי שלח את התוצאות לכמה רופאים מומחים מארצות הברית, כדי שנוכל לקבל חוות דעת נוספת".

לאחר שברוורמן קיבלה את התוצאות הסופיות, התברר לה שהיא זקוקה בדחיפות להשתלה. בינתיים, היא נאלצת לעבור טיפולי דיאליזה קשים. "מיום הגילוי התחלנו בטיפול צמוד בניסיון להבין אם יש סיכוי לבלימה של המחלה, מה שכן שקרה קצת בהתחלה, אבל כל התקוות היו לשווא", ממשיכה ברוורמן, "הבנתי שאני צריכה לבוא אחת ליומיים לבית החולים, מה שאומר להעביר חצי מהחיים שלי שם או לעשות את אותו הדבר בבית, בעזרת ציוד מסובך שצריך להשתמש בו כל כמה שעות בצורה סטרילית וזה כמובן בלתי אפשרי". 

"את הטיפולים אני מתחילה בחודש הבא בדיוק אחרי החגים", היא אומרת, "יש לי המון חששות לקראת התהליך הזה, אבל המשפחה כאן איתי וגם צוות ההוראה בבית הספר במודיעין שמלווים אותי בהכל ודואגים לשלומי. בעלי רצה לתרום לי כליה, אבל אז התברר לו ציסטה בכליות וזה ירד מהפרק. גם בני המשפחה האחרים נתרמו, אבל בינתיים זה לא מצליח. לכן אנו מחפשים תורם מתאים באופן פרטני או דרך רשימת ההמתנה הארצית".

למעוניינים לבדוק התאמה, יכולים לפנות במייל:  [email protected].

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות