הפסנתר בטיילת. צילום: השקמה
הפסנתר בטיילת. צילום: השקמה

נעימות מוזיקליות בבת ים: פסנתר כנף ציבורי הוצב בטיילת

הפסנתר עשוי בטון וממוקם מול הים. דורית הראבן, מנהלת מחלקת אירועים בעירייה: "מפעל הפיס ביקש להנגיש את המרחב הציבורי לקהל הרחב ואנחנו נענינו ליוזמה"

פורסם בתאריך: 23.9.19 15:00

פסנתר כנף העשוי מבטון ועומד בכל תנאי מזג האוויר, הוצב למשך שנה בטיילת בת ים ביום חמישי האחרון. מדובר במיזם ייחודי של מפעל הפיס יחד עם הרשויות המקומיות בישראל.



לאחר לבטים רבים היכן להציב את הפסנתר כאשר האפשרויות היו רמת הנשיא, אזור המצבה או טיילת בת ים. הוחלט פה אחד על הטיילת על מנת שכל המבלים לאורכה במהלך יוכלו לשבת על הפסנתר ולנגן להנאתם מול הים. יש לציין כי מעל הפסנתר מוצבת מצלמה לצורך אבטחת הפסנתר ומחשש לוונדליזם ופגיעה בו.

 

"אני אמנם פסנתרן חובב, אבל זה מרגיש טוב לנגן מול הים", אמר יוני רביבו, תושב העיר והוסיף "הצלילים שהפסנתר מוציא הם נפלאים ומושכים את תשומת הלב של העוברים והשבים. אני שמח על היוזמה להביא את המוזיקה לקהל הרחב ובטוח שעוד רבים וטובים ינגנו כאן, גם אם הם מקצועיים יותר או פחות".

הפסנתר בטיילת. צילום: השקמה

 

גם תושב נוסף, משה שכטמן, התייחס להצבת הפסנתר: "ראשית, אני שמח שיש מצלמה מעל הפסנתר כך שאני בטוח שהוא יישמר. זו הרגשה נפלאה לעבור בטיילת ולצד רעש הרכבים החולפים, לשמוע נגינת פסנתר קלה. לדעתי מוזיקה זה החיים ומי שלא מבין את זה מפסיד".

דורית הראבן, מנהלת מחלקת אירועים באגף התרבות, סיפרה: "בת ים הייתה עיר של תרבות וככה היא תישאר. מפעל הפיס ביקש להנגיש את המרחב הציבורי לקהל הרחב ואנחנו נענינו ליוזמה זו, המיזם הזה התחיל בירושלים וכעת הוא הגיע אלינו. השכרנו את הפסנתר למשך שנה. מיום חמישי אנשים יושבים ומנגנים שם. גם זמרת אופרה, יוליה סוקולוב, שהסתובבה בטיילת ואמרה שזה פסנתר מאוד איכותי. זו תרומה מאוד משמעותית לעיר גם עבור אלו שאינם יודעים לנגן, אנחנו רוצים לחשוף את התושבים למוזיקה, כיוון לא כל התושבים זכו לכך, זהו תוכן תרבותי מרתק".

מחזיק תיק התרבות, וסגן ומ"מ ראש העיר, אלי יריב, בירך ואמר: "הפסנתר עתיד להפוך למקום מפגש המחבר בין אנשים ועוברי אורח המנגנים, שרים או סתם מאזינים, קהל המוזמן לקונצרט רחוב המשלב נגנים חובבים ומקצועיים, הרכבים, תלמידי פסנתר ועוד, כיד הדמיון הטובה".

בחודש הבא, יערוך אגף התרבות של העירייה בשיתוף מפעל הפיס טקס השקה עם אמן מהשורה הראשונה, שיתקיים במעמד ראש העיר, חברי הנהלת העיר, וחברי מועצת הפיס לתרבות ואמנות.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות