צילום: Robert Kneschke / shutterstock.com

הסתדרות המורים בסכסוך עבודה מול העירייה: גני הילדים ישבתו

רפורמת סייעת שנייה לא נאכפת בגני טרום חובה, כך טוענת ההסתדרות. מחזיק תיק החינוך: "נפנה לבית הדין כדי למנוע את השביתה"

פורסם בתאריך: 22.9.19 12:57

הסתדרות המורים הכריזו היום (ראשון) על סכסוך עבודה נגד עיריית בת ים בטענה כי העירייה פוגעת בתנאי הגננות ואינה שולחת סייעות לגנים כפי שקבוע בחוק. גני הילדים ברחבי העיר ישבתו בתאריך ה-7 באוקטובר, למעט החינוך המיוחד.




גן טרום חובה, לגילאי שלוש עד ארבע שנים, בו יותר מ-30 ילדים מחוייב בסייעת שנייה, כך על פי החוק שהועבר בספטמבר 2015 בזמן כהונתו של נפתלי בנט כשר החינוך. בהסתדרות המורים טענו כי עיריית בת ים לא שולחת סייעת מחליפה, מוציאה סייעות מגן אחד ומעבירה אותן לגן אחר ולעיתים נמנעת מלשבץ סייעת שנייה לגן מלכתחילה. לטענת הסתדרות המורים, משרד החינוך לא פועל להגנת הגננות המועסקות על ידו ועל שמירת התקן המתחייב.   

יו"ר המחלקה לגננות ויו"ר סניף הסתדרות המורים בבת ים, ענת דדון,  אמרה כי "היום, נמצאים בגני הילדים, בגני עירייה ילדים בני שנתיים וחצי ומעלה. על פי רפורמת הסייעת השניה, מגיע לכל גן כזה סייעת שנייה. טבעי לחלוטין שרבים מילדים עדיין לא גמולים כאשר רבים מהם עם מוצצים. גם גננת ושתי סייעות עם 35 ילדים לא יכולה להסתדר, אני לא מדברת כבר על לחבק, ללמד, להכיל, לפתור בעיות ולחנך. זה פשוט בלתי אפשרי".

דדון הוסיפה כי "אנחנו האמהות בבית ברגע שיש לנו שלושה ילדים קטנים כאשר כל אחד רוצה משהו אחר וצריך להחליף לו טיטול, השני בוכה ואנחנו אובדי עצות, אז תארו לעצמכם את הגננות שלמדו לתואר ראשון, תעודת הוראה לגיל הרך. הם הגיעו למקצוע מתוך שליחות ואהבה ובעקבות הרפורמה הפכו להיות למכבות שריפה. הרשויות מתייחסות לרפורמת בנט כאל המלצה בלבד".

לדבריה, "כאשר סייעת אחת חולה בגן אחד, מעבירים את הסייעת השנייה לגן אחר ומשאירים את הגננת עם סייעת אחת בלבד, כמו כן הסייעת מחסירה יום עבודה מסיבותיה האישיות, אז יש סייעת שנייה שתמלא את מקומה ובכך עושות הרשויות עוול גדול לגננות, לסייעות ובעיקר לילדים". "הילדים אבודים, הגננות אבודות והסייעות אבודות, לא ניתן להמשיך כך יותר, לא צריך לחכות שיקרה אסון", סיכמה דדון.

מחזיק תיק החינוך בעיריית בת ים, סגן ומ"מ ראש העיר, אלי יריב מסר כי "אין שום עילה להסתדרות המורים להכריז על סכסוך עבודה. אין להם שום סיבה לפתוח בשביתה ולגרום לתשעת אלפים הורים לא ללכת לעבודה בגלל שסייעת חלתה ולא הוחלפה בסייעת מחליפה".

עוד מסר יריב: "נפנה לבית הדין למנוע את השביתה להבנתי בית הדין לעבודה לא יאפשר להסתדרות המורים להשבית את הגנים בבת ים. בית הדין לא ייתן לפגוע ב-9,000 הורים על דבר זניח שכזה. אני מציע להסתדרות המורים שילמדו לעבוד עם עיריית בת ים בשיתוף פעולה. עיריית בת ים עושה מאמצים כבירים לפתח את הגנים, לתת מענה חינוכי ופדגוגי לילדים מה שאין בערים אחרות ואסור לפגוע בילדים ובהורים". 

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות