תנשמת
צילום: Mark Bridger / shutterstock.com

פינת החי: העירייה תגדל תנשמות ובזים שילכדו את החולדות בבת ים

אחרי מבצעי ההדברות שלא ממש הצליחו להילחם במכת העכברושים בעיר, עלה רעיון מפתיע ומעניין במיוחד בוועדת איכות הסביבה בעיר

פורסם בתאריך: 16.9.19 12:40

פתרון מעניין לטיפול במכת העכברושים ושאר המכרסמים בבת ים, הועלה אתמול (ראשון) בוועדה לאיכות הסביבה: להרחיב את הפעילות במרומות קינון לתנשמות ובזים ולהרחיב את השימוש בהם כמדבירים ביולוגיים.

בעקבות עבודות הרכבת הקלה ובכלל הבנייה בעיר, תושבים רבים מתלוננים בשנתיים האחרונות על מכת עכברושים ברחבי העיר. גם מבצעי ההדברה שיזמה העירייה לא הצליחו להילחם במטרד ובעכברושים שלא פעם נכנסים גם לבתים.



אתמול הועלה הנושא לדיון, במסגרתו אמר נציג הציבור בוועדה ולשעבר מחזיק תיק איכות הסביבה, יצחק קשי, כי "נושא מכת החולדות והעכברים הפכו למטרד רציני. במיוחד לאור החפירות ועבודות הרכבת הקלה. הפתרון של הדברה, רעל או ריסוס, פוגע בנו בסופו של דבר בחזרה, ופגרי חולדות מפוזרים ברחבי העיר ויכולים לגרום לזיהומים ומחלות". לכן, הציע קשי "לבנות תיבות קינון לתנשמות ולנצלם כמדביר ביולוגי של המכרסמים".

יו"ר הועדה וחבר המועצה אריה זיידן, התייחס להצעה ואמר: "יש כבר חמישה מקומות בבת ים של תיבות כינון בעיר ב'שדרת המנגלים', סמוך לחוף תאיו בעיר. אבל יחד עם המחלקה לקיימות באיכות הסביבה נבחן את האפשרות להרחיב את הפעילות לכל רחבי העיר".

"מבחינה כלכלית זה עשוי לחסוך כספים רבים לעיר", הוסיף זיידן, "מי שיטפל בחולדות והמכרסמים הם העופות והכל כמובן בצורה ביולוגית טבעית כדרך הטבע וללא רעלים, על מנת לשמור על איכות הסביבה בעיר. החלטנו לבדוק את הנושא ובעוד שלושה חודשים נקבל את הממצאים לבדיקה זו. את ההחלטה האם להתחיל בפעילות נקבל לפי השיקולים השונים. בנוסף, אנו רוצים שכל תושב בבת ים ידאג לאיכות הסביבה ולכן אנו מתכננים פעילויות רבות בנושא שאותם נפרסם בקרוב".

מחזיקת תיק איכות הסביבה, קטי פיאסצקי מורג, מסרה: "אנחנו בודקים את הנושא ונשמח להוציא את המהלך הזה אל הפועל. אני שמחה שהוועדות מעורבות למען התושבים והעיר בת ים וזה שינוי מבורך"

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. לוי רוזה

    מוטב להתחיל מיד בטיפול במכרסמים ולא ולהתחיל למשןך זמן. העיר מוצפת עכברושים

  2. מאת נ. ל.

    יום שני מבורך שיהיה לכם יום מלא הפתעות תובות ומשמחות את כולם בפייסבוק

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות