בחירות
צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק

מתי נפתחות הקלפיות והיכן ישנם נסיעות חינם? המדריך לבוחר בבת ים

מחר יפתחו 209 קלפיות ברחבי בת ים עבור 124,416 בעלי זכות הבחירה בעיר

פורסם בתאריך: 16.9.19 11:20

חמישה חודשים לאחר הבחירות לכנסת ה-21, יצאו מחר (שלישי) אזרחי ישראל להצביע לבחירות לכנסת ה-22,  בתקווה כי הפעם תורכב ממשלה.



כזכור, בבחירות האחרונות עלו בתוהו הניסיונות לגבש קואליציה והמנדט הוחזר בשנית לציבור.

מחר בשעה 07:00 ייפתחו 209 הקלפיות הפזורות ברחבי בת ים. הקלפיות ממוקמות בבתי ספר ובמרכזים קהילתיים. הן יפעלו ברציפות עד השעה 22:00 בערב. מיד לאחר נעילת הקלפיות ישודרו מדגמי ערוצי הטלוויזיה.

על פי נתוני ועדת הבחירות של הכנסת ה-22, יש כיום בבת ים 124,416 בעלי זכות בחירה. לשם השוואה, במערכת הבחירות הקודמת רק לפני חמישה חודשים היו בבת ים 124,102 בעלי זכות בחירה, משמעות הנתון זה הוא כי 314 בוחרים חדשים היגרו אל העיר, או לחלופין מלאו להם 18 שנים.

בבחירות הקודמות עמד אחוז ההצבעה בעיר על 64.37% בקרב בעלי זכות הבחירה, בעוד ששיעור ההצבעה הארצי עמד על  68.46%.

הכניסה לקלפי

תושבי בת ים קיבלו לתיבות הדואר את ההזמנה לבוחר, בה מופיעה כתובת הקלפי. יחד עם זאת, אין חובה להגיע לקלפי עם ההזמנה. כמו כן, מי שאין ברשותו את ההזמנה מסיבה זו או אחרת ואינו יודע היכן הוא אמור להצביע, יכול להתעדכן דרך אתר משרד הפנים. הכניסה אל הקלפי תתאפשר אך ורק בהצגת תעודה מזהה.

נגישות

החוק קובע כי לפחות קלפי אחת בעיר תהיה נגישה לבוחרים המוגבלים בניידותם. ביישובים גדולים על כל 10,000 תושבים תוצב לפחות קלפי אחת מונגשת. לפיכך, בבת ים יהיו 60 קלפיות נגישות. בנוסף, יוצבו עוד 24 קלפיות לנגישות מיוחדת על פי סטנדרטים אותם ניתן לראות באתר האינטרנט של ועדת הבחירות לכנסת ה-22.

נסיעה חינם בתחבורה הציבורית

על פי ההחלטה של ועדת הבחירות המרכזית, שירותי הנסיעה בתחבורה הציבורית הבינעירונית (ובכלל זה קווי רכבת ישראל) יהיו ללא תשלום ביום הבחירות עד לתום השירות.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות